Το Μάιο ο νέος διαγωνισμός για το Άκτιο-Αμβρακία

Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας και τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Βαρεμένου προς τον αρμόδιο υπουργό Κ. Καραμανλή, σχετικά με την τύχη του οδικού έργου Άκτιο-Αμβρακία.

«Δεν είμαι εδώ για να απαντάω σε εργολάβους. Εγώ είμαι εδώ για να απαντάω στον ελληνικό λαό. Εμείς είμαστε εδώ για να προασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον. Ο διαγωνισμός αυτός έπρεπε – δυστυχώς – να ακυρωθεί, να ξεκινήσει από την αρχή, για να τελειώνει κάποτε αυτό το έργο», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Αφού προέβη σε μια σύντομη αναδρομή στην πορεία του έργου, η συνέχεια του οποίου ήταν αδύνατη λόγω χρόνιων δικαστικών εμπλοκών, ανέφερε: «Επί 4,5 χρόνια δεν έχετε κάνει σχεδόν τίποτα. Δίνατε παράταση στην παράταση. Εμείς, τι κάνουμε; Λέμε: Πρώτον, λόγω των χρόνιων δικαστικών εμπλοκών, ακυρώνουμε τον διαγωνισμό. Δεύτερον, προετοιμάζουμε νέα Τεύχη με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό, με κατ’ αποκοπήν τίμημα. Χωρίς τις μεγάλες εκπτώσεις. Τρίτον, προετοιμάζουμε την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού – με 150 εκατ. ευρώ – και θα τον έχουμε έτοιμο μέχρι το Μάιο του 2020. Ξεπερνάμε τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και προχωράμε με στόχο την ολοκλήρωση του έργου. Είχαμε το γεφύρι της Άρτας και προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να τελειώνουμε».

Ο Γ. Βαρεμένος επισήμανε τον σχεδόν βέβαιο κίνδυνο να εισέλθει το έργο σ’ έναν νέο κυκεώνα δικαστικών διαμαχών μετά την απόφαση του υπουργού να επαναδημοπρατήσει το έργο, ματαιώνοντας τον διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και έβαινε προς την ολοκλήρωσή του. Επεσήμανε ότι η Αιτωλοακαρνανία, αλλά και όλες οι όμορες περιοχές, δεν αντέχουν διαιώνιση αυτής της αβεβαιότητας σε σχέση με την ολοκλήρωση του έργου, αβεβαιότητα που σημαίνει συνέχιση του φόρου αίματος που πληρώνουν και καθυστέρηση των αναπτυξιακών προοπτικών της ευρύτερης περιοχής.Πάντως ο Κ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι όντως υπάρχει αυτός ο κίνδυνος νέων νομικών εμπλοκών στον νέο διαγωνισμό.

Ο Υπουργός Υποδομών αναφορικά με τις δικαστικές επιπλοκές στο έργο αυτό αλλά και σε αλλά μεγάλα έργα υποδομών εκτίμησε ότι ήρθαν διότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού νομοθέτησε υπέρ των καρτέλ. «Το 2016 η δική σας κυβέρνηση περνάει μια τροπολογία, με την οποία κλείνετε το αστικό κομμάτι για τις ελληνικές εταιρείες, αλλά δεν κλείνετε το διοικητικό και ποινικό κομμάτι, με αποτέλεσμα κάθε φορά που πήγαινε μια εταιρεία να υποβάλει τα χαρτιά της σε έναν διαγωνισμό, να έρχεται μια άλλη εταιρεία και να κάνει ένσταση στο ΣτΕ» χαρακτηριστικά ο Κ. Καραμανλής απευθυνόμενος στο Γ. Βαρεμένο και πρόσθεσε «Εμείς αυτό που εσείς επί τρία χρόνια δεν το κάνατε, για να εκβιάζετε, κατά την άποψή μου, τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες, το λύσαμε μέσα στο πρώτο τρίμηνο της κυβέρνησης και ξεμπλόκαραν όλες οι διαπραγματευτικές διαδικασίες. Εσείς επί τεσσεράμισι χρόνια δεν είχατε κάνει σχεδόν τίποτα. Απλά πετούσατε το τενεκεδάκι μπροστά, δίνοντας παράταση στην παράταση, όπως γινόταν και στα προηγούμενα χρόνια».

Την ακύρωση του διαγωνισμού πάντως ο Γ. Βαρεμένος τη σχολίασε κάνοντας λόγο για δημιουργία βεντετών από την πλευρά του Υπουργού Υποδομών. «Προκαλείτε και βεντέτες με κάποιους που θεωρείτε ότι πρέπει να βγουν από τη μέση. Αυτό θα το κρίνουν, όμως, οι αρμόδιοι. Ένα κράτος έχει συνέχεια και έχει και θεσμική μνήμη. Δεν έρχεται κάποιος και λέει, «καταργώ, σταματώ, ανασκολοπίζω ένα έργο» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εκτιμώντας ότι πλέον το έργο μπήκε σε ένα «τούνελ», μια νέα αλυσίδα προσφυγών, μια απίστευτη διελκυστίνδα, όπως είπε χαρακτηριστικά.