Σύμβαση Δήμου Αγρινίου και Αστικού ΚΤΕΛ: Επιπλέον δρομολόγια και έκπτωση για τους μαθητές και το απόγευμα

Η συμμετοχή του Δήμου Αγρινίου στην παροχή συγκοινωνιακού έργου από το αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου και για το 2020 αποφασίστηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αγρινίου.

Αυτή τη φορά η σύμβαση του Δήμου Αγρινίου με το Αστικό ΚΤΕΛ έχει κάποιες ενδιαφέρουσες αλλαγές, όπως η εκτέλεση επιπλέον δρομολογίων στην γραμμή Μ1 προς το Νοσοκομείο Αγρινίου και επιπλέον δρομολογίων στη γραμμή Αγρίνιο – Μακρυνεία. Μια ακόμη σημαντική αλλαγή είναι ότι όλοι οι μαθητές θα μετακινούνται σε όλα τα δρομολόγια και το απόγευμα με την έκπτωση 50% (με την επίδειξη του μαθητικού δελτίου), πράγμα που είναι αρκετά σημαντικό για τους μαθητών των χωριών γύρω από το Αγρίνιο, που μετακινούνται καθημερινά προς το Αγρίνιο για τα φροντιστήριά τους.

Ο δήμος Αγρινίου θα συνεχίσει να επιδοτεί τα δρομολόγια επικοινωνίας με το Αγρίνιο διάφορων τοπικών κοινοτήτων, που παρουσιάζουν μειωμένη πληρότητα λόγω της μείωσης του πληθυσμού στην ύπαιθρο. Βάσει νόμου εξάλλου αν η μέση πληρότητα αποδεικνύεται ότι είναι κατώτερη του 20%, το Κ.Τ.Ε.Λ, μπορεί να προτείνει στον οικείο Ο.Τ.Α., εφόσον επιθυμεί τη συνέχιση λειτουργίας της γραμμής με τους ήδη καθορισμένους όρους, τη σύναψη σύμβασης για την κάλυψη των απωλειών εσόδων τουλάχιστον στο ποσοστό του 20%.

Οι γραμμές, οι οποίες έχουν μικρή πληρότητα σύμφωνα με τα στοιχεία του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου είναι:
1. Αγρίνιο – Σπολάϊτα – Ματσούκι – Καστράκι
2. Αγρίνιο – Σπολάϊτα
3. Αγρίνιο – Λεπενού
4. Αγρίνιο – Λεπενού – Οχθια
5. Αγρίνιο – Αγγελόκαστρο
6. Αγρίνιο – Παντάνασσα (από Αβώρανη)
7. Αγρίνιο – Παραβόλα (από Αβώρανη)
8. Αγρίνιο – Ποταμούλα
9. Αγρίνιο – Παναιτώλιο
10. Αγρίνιο – Παναιτώλιο – Καινούργιο
11. Αγρίνιο – Παναιτώλιο – Καινούργιο – Παραβόλα – Παντάνασσα – Μυρτιά
12. Αγρίνιο – Λυσιμαχεία
13. Αγρίνιο – Παναιτώλιο – Καινούργιο – Παραβόλα
14. Αγρίνιο – Γαβαλού – Δαφνιάς (μόνο Κυριακή και Σάββατο)
Όπως προκύπτει από τη σχετική μελέτη της Τεχνική Υπηρεσίας του Δήμου Αγρινίου, η συνολική δαπάνη των δρομολογίων εκτιμάται στο ποσό των 734.157,31 € με ΦΠΑ.

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου Θ. Τσαντόπουλος παρεμβαίνοντας στη συζήτηση, που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο Αγρινίου ανέφερε ότι το Αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου καλύπτει εκτός Αγρινίου μία περιοχή με ακτίνα 30 χιλιομέτρων και βάσει στοιχείων είναι το πέμπτο φτωχότερο Αστικό ΚΤΕΛ της Ελλάδας. Πρόσθεσε ότι είναι κοινωνική ανάγκη να εξυπηρετηθεί ο συνεχώς μειούμενος πληθυσμών των τοπικών κοινοτήτων κάτι στο οποίο συμφώνησε και ο δήμαρχος Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου τονίζοντας την ανάγκη το κράτος να παρέχει το αγαθό των μέσων μαζικής μεταφοράς και στους πολίτες της περιφέρειας, όπως συμβαίνει με στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Οι όροι της σύμβασης του Δήμου Αγρινίου με το Αστικό ΚΤΕΛ αφορούν :
Α. Συνέχιση της λειτουργίας των γραμμών Μ1 και Μ2 με τιμή εισιτηρίου: 1,00 € για κάθε γραμμή και μειωμένο εισιτήριο 0,60 € για πολύτεκνους, ανέργους και φοιτητές. Οι ανάπηροι δε θα καταβάλλουν εισιτήριο.
Β. Όλοι οι μαθητές (με την επίδειξη του μαθητικού δελτίου), μετακινούνται σε όλα τα δρομολόγια της αστικοποιημένης περιοχής πρωί και απόγευμα με έκπτωση 50%
Γ. Την εκτέλεση επιπλέον δρομολογίων στην γραμμή Μ1 προς Νέο Νοσοκομείο Αγρινίου όπως παρακάτω: ΣΑΒΒΑΤΟ (16:30, 18:00 και 20:15) και ΚΥΡΙΑΚΗ (08:30, 10:00, 13:00, 17:00 και 20:00). Τα ανωτέρω δρομολόγια της γραμμής Μ1 θα εκτελούνται τη Χειμερινή και την Θερινή περίοδο.
Δ. Την εκτέλεση επιπλέον δρομολογίων στη γραμμή Αγρίνιο – Μακρυνεία την ΚΥΡΙΑΚΗ (08:30, 13:15 και 17:15).