Πλατυγιάλι – Αστακός: Δρόμος καρμανιόλα και οι μελέτες περιμένουν…

Ενώ ο δρόμος καταρρέει σιγά – σιγά… ώριμες μελέτες περιμένουν χρηματοδότηση, για να συνδεθεί η Ιόνια Οδός με το Πλατυγιάλι και τον Αστακό

Ολοένα και πιο επικίνδυνη γίνεται η μετάβαση των οδηγών από και προς τον Αστακό μέσω του Πλατυγιαλιού. Ο απαρχαιωμένος δρόμος, με τις πολλές και επικίνδυνες στροφές έχει εδώ και χρόνια καταστεί ανεπαρκής για το κυκλοφοριακό φόρτο της περιοχής, ενώ βρίσκεται σε κυριολεκτικά άθλια κατάσταση εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησης.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από τη διάβρωση του εδάφους, την απουσία αντιστήριξης, των καθιζήσεων και τη συχνή διέλευση βαρέων οχημάτων.

«Απαιτείται άμεσα η κατασκευή νέου δρόμου με νέα χάραξη και παράλληλη κατασκευή νέου αγωγού ύδρευσης από κόμβο Πλατυγιαλίου μέχρι την πόλη του Αστακού…Μέχρι να πραγματοποιηθεί όμως τεράστια προσοχή από τους διερχόμενους οδηγούς» αναφέρει ο αντιδήμαρχος Ξηρομέρου Φίλιππος Σαμαλέκος και εκτιμά πως είναι «θέμα χρόνου η ολική κατάρρευση του δρόμου από τον κόμβο του Πλατυγιαλίου μέχρι τον Αστακό, κάτι που θα συμπαρασύρει και τον πλαστικό, παλαιωμένο και υπό -διαστασιολογημένο αγωγό ύδρευσης του Αστακού».

Ο δήμος Ξηρομέρου με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στα τέλη του 2019 είχε ζητήσει από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εντάξει στο τομεακό του πρόγραμμα και να χρηματοδοτήσει το δρόμο Αστακός-Πλατυγιάλι, καθώς και να ολοκληρώσει και το εναπομείναν τμήμα από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι τον Άγιο Ηλία, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει τον Αστακό με το Πλατυγιάλι και την Ιόνια οδό.
Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα, παρά το γεγονός ότι πλέον οι μελέτες για τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό και το λιμάνι του Πλατυγιαλιού έχουν ολοκληρωθεί και πλέον μπορούν να θεωρηθούν ώριμες. Ωστόσο μέχρι σήμερα λείπει η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων αυτών, που προϋπολογίζονται σε 35-40 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι δεν υπάρχει η απαραίτητη πολιτική βούληση… για να προχωρήσουν τα έργα αυτά. Εξάλλου είναι χαρακτηριστικό ότι οι μελέτες για τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό και το Πλατυγιάλι ξεκίνησαν να καταρτίζονται από το 2007 και χρειάστηκαν περισσότερα από 10 χρόνια για να θεωρηθούν ώριμες.

Εντωμεταξύ είναι αξιοσημείωτο ότι και σε αυτή την περίπτωση ο οδικός άξονας επιλέχθηκε να κατατμηθεί. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Πλατυγιάλι – Αγ. Δημήτριος και μάλιστα με κακοτεχνίες, που είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχει παραληφθεί αρχικά από την Περιφέρεια. Απομένουν τα τμήματα τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και Άγιος Δημήτριος μέχρι τη σήραγγα του Αγ. Ηλία. Το 2007 ξεκίνησε η «Μελέτη Σύνδεσης Ιόνιας Οδού με Αστακό. Τμήμα: Γέφυρα Γουριάς – Πλατυγιάλι (χ.θ. 7+200 έως 20+300)», η οποία είχε καθυστερήσει λόγω των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. Από το 2010 εξελίσσεται η μελέτη «Υπολειπόμενες Μελέτες Οδικού Άξονα Αστακός-Ιονία Οδός :α. Τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και β. Τμήμα Νέα Γέφυρα στον Ποταμό Αχελώο μετά των Προσβάσεων». Πλέον σήμερα και τα δύο αυτά υποτμήματα έχουν ωριμάσει και έχουν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Όχι όμως και χρηματοδότηση…

Πλατυγιάλι – Αστακός