Kόντρα Καραμανλή – Παππά στη Βουλή για το Άκτιο – Αμβρακία

Μία προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης, η ολοκλήρωση των εργασιών της οδικής σύνδεσης του Ακτίου – Αμβρακίας, υλοποιείται – και μέχρι το 2023 θα έχει ολοκληρωθεί. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Καραμανλής, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Με άλλα λόγια, «βάζουμε σε τροχιά την υλοποίηση του Ακτίου – Αμβρακία», «ταυτόχρονα ξεπερνάμε τον κίνδυνο της δημοσιονομικής διόρθωσης από την Ε.Ε. δηλαδή να χαθούνε οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις» και «κάνουμε πραγματικότητα ένα πολύπαθο έργο που το έχει ανάγκη η δυτική Ελλάδα, ένα έργο που σημαίνει ανάπτυξη και πολύ μεγάλη ασφάλεια στις μετακινήσεις» υπογράμμισε ο υπουργός.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε το πώς «ξεκλείδωσε» η υλοποίηση του έργου, λέγοντας ότι στις αρχές του Ιανουαρίου του 2019, το έργο είχε παγώσει και όλα έδειχναν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα το έθετε εκτός χρηματοδότησης, καθώς είχαν περάσει 24 μήνες από τον διαγωνισμό του 2018 και λόγω των δικαστικών εμπλοκών αλλά και λανθασμένων επιλογών που είχαν γίνει στο έργο, δεν είχε ακολουθηθεί το χρονοδιάγραμμα των 30 μηνών που προέβλεπε ο διαγωνισμός. Εάν γινόταν νέος διαγωνισμός, αυτός δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί έως το 2020, με αποτέλεσμα η Ε.Ε. να μας έθετε εκτός χρηματοδότησης. Έτσι, τον Ιούλιο του 2020 αποφασίσθηκε να κληθούν εκ νέου όλες οι εταιρείες που μετείχαν στον διαγωνισμό του 2018 και να υποβάλουν νέες προσφορές και ανανεωμένες εγγυητικές επιστολές. Η μόνη που προσήλθε ήταν η εταιρεία «Μυτιληναίος ΑΕ». Στις 16 Σεπτεμβρίου, είπε ο κ. Καραμανλής, ενέκρινα το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για τον έλεγχο των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου – η διαδικασία δε, ήταν τόσο άψογη, που ακόμα και αυτοί που αναλώνονται στο να καταθέτουν προσφυγές για να καθυστερούν τα έργα, δεν το τόλμησαν. Στις 2 Νοεμβρίου λαμβάνουμε το τελικό πράσινο φως από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και σήμερα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσει το έργο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επέρριψε τις ευθύνες για την καθυστέρηση του έργου στην επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης για τις κατατμήσεις των έργων που έκανε. Μάλιστα, αφού αναφέρθηκε το ιστορικό του έργου και των έκπτωτων εργολαβιών, σημείωσε πως «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε τον Ιούλιο του 2019 μόνο 15 χιλιόμετρα από τα 45 συνολικά – και με κόστος για τον έλληνα φορολογούμενο 6,1 εκ. ευρώ το χιλιόμετρο!». Εμείς με τις αποφάσεις μας για το ‘Ακτιο-Αμβρακία, «βάζουμε ένα τέλος στην λανθασμένη και πολύ προβληματική λογική των κατατμήσεων και των ‘σαλαμοποιήσεων’ μεγάλων έργων» είπε.

Ο τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκος Παππάς, χαρακτήρισε αναίτια και ανεξήγητη την επίθεση του υπουργού στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι η επιλογή των 4 εργολαβιών για το έργο είχε γίνει το 2010 από τον Γιώργο Σουφλιά, και ουσιαστικά το προβληματικό στο έργο, ήταν ότι «καμία από τις τέσσερις αυτές εργολαβίες δεν προέβλεπε σύνδεση της Ιονίας Οδού με το αεροδρόμιο, ενώ ο τίτλος του έργου ήταν ακριβώς αυτός». Εμείς είπε, παραλάβαμε ένα σταματημένο έργο το οποίο είχε πρόγραμμα να ολοκληρωθεί το 2013. Το 2015 δεν είχαν συμπληρωθεί ούτε οι γεωτεχνικές μελέτες, και σήμερα συνεχίζετε τον διαγωνισμό τον οποίο εμείς είχαμε δρομολογήσει».

Ο υπουργός απάντησε στον Ν. Παππά, ότι «ο κ. Σουφλιάς ήταν ο υπουργός που ξεκίνησε τις συμβάσεις παραχώρησης. Την εποχή εκείνη πολλά έργα γίνονταν με κατατμήσεις. Επομένως, δεν καταλαβαίνω ποια είναι η μομφή και η ειρωνεία. Θα μπορούσα και εγώ να σας απαντήσω, κύριε Παππά, και σας πω να πάρετε κάποιον άλλον τηλέφωνο στο Πάτρα-Πύργος. Η αστική μου παιδεία όμως δεν μου το επιτρέπει να πέσω στο επίπεδό σας. Αυτό που δεν κάνατε εσείς για 4,5 χρόνια, εμείς το κάναμε σε 17 μήνες».