Παραμένει στο “σκοτάδι” η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό

Αγνοούνται οι κινήσεις του Υπουργείου για την ωρίμανση της επόμενης γενιάς μεγάλων έργων
Ήδη σε άλλες περιοχές της χώρας ο Υπουργός Υποδομών άρχισε να μοιράζει τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης

Στο σκοτάδι βρίσκεται η επόμενη γενιά έργων στην Αιτωλοακαρνανία, παρά το γεγονός ότι από το παρελθόν υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες και σε ορισμένες περιπτώσεις έργα με ώριμες μελέτες, που περιμένουν χρηματοδότηση. Το Υπουργείο Υποδομών το τελευταίο διάστημα ανακοινώνει έργα σε διάφορες περιοχές της χώρας μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωστόσο μέχρι τώρα η Αιτωλοακαρνανία –παρά το διαπιστωμένο έλλειμμα σε υποδομές- δεν φαίνεται να συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι ότι τις προάλλες ο Υπουργός Κ. Καραμανλής ανακοίνωσε πως η μετατροπή της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, θα προχωρήσει με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μάλιστα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επισήμανε για το συγκεκριμένο έργο ότι «είναι σήμερα έτοιμο να δημοπρατηθεί μετά από συστηματική και επίμονη δουλειά το τελευταίο 18μηνο».

Αναρωτιέται όμως κανείς ποια είναι η δουλειά της Κυβέρνησης για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, που αποτελεί και προεκλογική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη, όταν σε γενικές γραμμές απομένουν μόνο τα περιβαλλοντικά του έργου προκειμένου αυτό να θεωρηθεί έτοιμο για δημοπράτηση… Ποιες είναι λοιπόν οι ενέργειες που έγιναν τουλάχιστον για την ωρίμανση του έργου από την πλευρά του Υπουργείου; Καθώς επίσης τι έχει γίνει για τόσες άλλες εκκρεμότητες, όπως η περίπτωση της σύνδεσης του Πλατυγιαλιού και του Αστακού με την Ιόνια Οδό, αλλά και περιπτώσεις, όπως ο δρόμος Ναύπακτος – Θέρμο, Αγρίνιο – Καρπενήσι; Σημειωτέον ότι για την κατασκευή του οδικού άξονα Ναυπάκτου-Θέρμου ήδη με κοινή τους επιστολή προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος οι Δήμαρχοι Ναυπακτίας και Θέρμου ζητούν να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Και ας μην αναφερθούμε σε ποιο απλές περιπτώσεις, για παράδειγμα στις «διορθώσεις» της Ιόνιας Οδού, όπως ο κόμβος «Χαλαζιά» στο Μεσολόγγι και ο κόμβος του Μενιδίου.

Προφανώς στην Αιτωλοακαρνανία δεν υποστηρίζει κανείς τη λογική «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα». Φυσικά και θα πρέπει να προχωρήσει και το έργο του δρόμου «Έδεσσα – Θεσσαλονίκη», όμως όταν πρόσφατα ο Πρωθυπουργός είπε ότι με τον Ε65 αίρεται η… απομόνωση των Τρικάλων… τότε στην Αιτωλοακαρνανία έχουμε κάθε λόγο να βλέπουμε πως και αυτή η κυβέρνηση στα μεγάλα έργα πριμοδοτεί, όπως και όλες οι προηγούμενες, την ανάπτυξη της Ανατολικής έναντι της Δυτικής Ελλάδας. Και μάλιστα αυτή η πριμοδότηση παραβλέπει, όχι απλά το έλλειμμα υποδομών στο Δυτικό Άξονα της χώρας, αλλά και το πληθυσμιακό κριτήριο. Μόνο ο δήμος Αγρινίου έχει σχεδόν το ίδιο πληθυσμό με ολόκληρη την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, ωστόσο βλέπουμε να δρομολογείται ο δρόμος Έδεσσας – Θεσσαλονίκης και η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, που στοιχίζει το ένα τρίτο του έργου αυτού παραμένει στα χαρτιά και το Υπουργείο Υποδομών δεν προχωρά ούτε την ωρίμανσή της.

Ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής πρόσφατα δήλωσε πως «η κυβέρνηση έχει ένα πλάνο έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ και είναι το μεγαλύτερο μετά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 με την κατασκευή μεγάλων αυτοκινητοδρόμων». Δεν υπάρχει φυσικά καμία αμφιβολία πως σε ένα τέτοιο πρόγραμμα θα «χωρέσουν» και έργα που αφορούν την Αιτωλοακαρνανία. Όμως μια σημαντική παράμετρος είναι και ποια… σειρά θα πάρουν αυτά τα έργα, αν τώρα δεν γίνονται ενέργειες, ώστε να είναι έτοιμα για δημοπράτηση.