Προβληματισμένοι παραμένουν οι εκπαιδευτικοί για τη νέα σχολική χρονιά

Β’ ΕΛΜΕ και Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης βλέπουν πολλά ανοιχτά «μέτωπα» στην Παιδεία 

Κοινή συνέντευξη Β ΕΛΜΕ και Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη νέα σχολική χρονιά
Τον προβληματισμό τους για το πώς θα κυλήσει η νέα σχολική χρονιά με τα δεδομένα της πανδημίας μοιράστηκαν με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης η Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρίνιο – Θέρμου σε κοινή συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν σήμερα.

Στη συνέντευξη τοποθετήθηκαν ο πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Γ. Κατσίφας και το μέλος του ΔΣ Κ. Κορδάτος, ενώ από την πλευρά του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας η Αντιπρόεδρος Αγγ. Συργιάννη και η Γραμματέας Μ. Σαράκη.

Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία σύμφωνα με τον πρόεδρο της Β ΕΛΜΕ Γ. Κατσίφα έγιναν 232 νέοι διορισμοί, κάτι που έκανε τον ίδιο να χαρακτηρίσει τη φετινή χρονιά καλύτερη από τις προηγούμενες. Ωστόσο, όπως ανέφερε με δεδομένο πως υπήρξαν 95 αιτήματα συνταξιοδότησης, καθώς επίσης αιτήματα αποσπάσεων, αδειών, προκύπτουν περί τα 35 κενά σε διάφορες ειδικότητες εκπαιδευτικών στα σχολεία της περιοχής του Αγρινίου. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μια ακόμη εκκρεμότητα με τα ολιγομελή Τμήματα, καθώς έχουν εγκριθεί ορισμένα από αυτά και εκκρεμούν ακόμη οι εγκρίσεις επτά τέτοιων Τμημάτων. Αναφορικά με τα κενά πάντως εκτιμάται ότι αυτά θα καλυφθούν σε μεγάλο βαθμό από τη β φάση των αναπληρωτών. Αναφορικά με τα υγειονομικά μέτρα οι εκπαιδευτικοί παραμένουν απογοητευμένοι για το γεγονός ότι δεν προστέθηκαν νέες αίθουσες καθώς επίσης και προβληματισμένοι με το γεγονός ότι από το Υπουργείο δόθηκαν λιγότερα χρήματα για καθαρίστριες, άσχετα αν τελικά ο Δήμος Αγρινίου κατάφερε με δικά του χρήματα να υπάρχει και φέτος ο ίδιος αριθμός καθαριστριών με πέρυσι. «Ξεκίνησαν σήμερα σχολεία, χωρίς να έχουν καθαριστεί ή σε κάποιες περιπτώσεις καθαρίστηκαν εθελοντικά» πρόσθεσε ακόμη ο Γ. Κατσίφας αναφερόμενος και στην καθυστέρηση που υπήρξε για την προκήρυξη των νέων συμβάσεων.

Αίτημα πάντως των εκπαιδευτικών είναι η διενέργεια δωρεάν test, ει δυνατόν από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, τόσο για τους εμβολιασμένους, όσο και για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς. «Οι εκπαιδευτικοί είμαστε κατά 90% εμβολιασμένοι, αλλά χωρίς να είμαστε ειδικοί πιστεύουμε ότι test πρέπει να γίνεται και στους εμβολιασμένους» είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Κατσίφας.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση όμως τα κενά είναι περισσότερα. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του Συλλόγου Αγγ. Συργιάννη παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου τα κενά στην Αιτωλοακαρνανία είναι 180 (γενική και ειδική αγωγή), ενώ υπογράμμισε την ανάγκη άμεση να καλυφθούν άμεσα και τα 30 κενά στην παράλληλη στήριξη. Με τη σειρά της και η εκπρόσωπος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επέκρινε το γεγονός ότι το Υπουργείο έδωσε χρήματα για 20 λιγότερες καθαρίστριες σε σχέση με πέρυσι. «Θέλουμε το Υπουργείο δίπλα μας και όχι απέναντί μας» είπε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για την τήρηση των μέτρων και την ασφάλεια των μαθητών.

Αντιδράσεις για την αξιολόγηση των σχολείων

Αμφότεροι οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιδρούν στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και της κατηγοριοποίησή τους, εκτιμώντας ότι προϊόντος του χρόνου θα φέρει κλείσιμο σχολείων. Ήδη η ΟΛΜΕ σύμφωνα με το Γ. Κατσίφα έχει πάρει απόφαση για αποχή από τη διαδικασία, ενώ αναλόγως αναμένεται να πράξει και η ΔΟΕ. «Δεν αντιδρούμε γενικώς στην αξιολόγηση» ανέφερε η Γ. Γ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Μάρθα Σαράκη, «αντιδρούμε στο γεγονός ότι η αξιολόγηση γίνεται όταν υπάρχουν τόσα προβλήματα στα σχολεία, από τα κτιριακά προβλήματα μέχρι τα κενά». «Όταν η κατάσταση θα είναι ιδανική, θα μπορούμε να συγκριθούμε και με άλλες χώρες, όχι όμως τώρα που τα προβλήματα είναι τόσα πολλά να συγκρινόμαστε με συστήματα πλούσιων χωρών…»

«Μιλάμε για μέτρα, ενώ θα έπρεπε να μιλάμε για τη γνώση, για τα βιβλία για τα αναλυτικά προγράμματα» είπε ο από τη Β ΕΛΜΕ ο Κ. Κορδάτος αναφέροντας ότι το αφήγημα της Κεραμέως έχει αρχίσει πλέον να δείχνει ξεκάθαρα ότι έχει στόχο να πλήξει το δημόσιο σχολείο.