Στόχος νέα γεφύρια στο Αιτωλικό

Οι αποφάσεις της αυτοψίας στα γεφύρια του Αιτωλικού
Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, το ΥΠΠΟ είναι τώρα διατεθειμένο να εγκρίνει επείγουσες εργασίες

Σε δύο μήνες οι προτάσεις για τις τεχνικές λύσεις, αν υπάρχουν, διαφορετικά νέα γεφύρια…Σε σημειακές παρεμβάσεις προτίθεται να προχωρήσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στα γεφύρια του Αιτωλικού για την προσωρινή αποκατάσταση του προβλήματος που δημιουργήθηκε, μετά τη νέα καθίζηση που παρατηρήθηκε στα ανατολικά γεφύρια. Αυτό συμφωνήθηκε σύμφωνα με πληροφορίες τoυ ΑγρίνιοCulture.gr προχθές κατά την αυτοψία που έγινε στο σημείο από Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού Γ. Διδασκάλου, τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη και υπηρεσιακά στελέχη των δύο υπηρεσιών.

Το Υπουργείο Πολιτισμού κινητοποιήθηκε (επιτέλους!) μετά από σχετικό αίτημα του Περιφερειάρχη, και παρά το γεγονός ότι καθυστέρησε χαρακτηριστικά –περίπου πέντε μήνες- να εγκρίνει την προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια για τη χρηματοδότηση των μελετών αποκατάστασης τώρα που φτάσαμε στο…. παρά ένα προτίθεται να κάνει σε χρόνο dt όσο δεν έκανε το προηγούμενο διάστημα. Το ερώτημα φυσικά παραμένει γιατί θα έπρεπε να φτάσουμε στο παρά ένα για να υπάρξει η δέουσα προσοχή σε ένα πρόβλημα που κακά τα ψέματα χρονίζει.

Στην παρούσα φάση πάντως το Υπουργείο δεσμεύτηκε να εγκρίνει άμεσα παρεμβάσεις για την προσωρινή αποκατάσταση του προβλήματος σε δύο καμάρες των ανατολικών γεφυριών του Αιτωλικού. Από εκεί και πέρα τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού δεσμεύτηκαν κατά τη διάρκεια της… άτυπης σύσκεψης που έγινε πάνω από τη λακκούβα, πως σε δύο μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τα γεφύρια του Αιτωλικού και θα προταθούν οι σχετικές τεχνικές λύσεις για την αποκατάσταση του προβλήματος σε μονιμότερη βάση. Η παραίνεση εξάλλου –για να το θέσουμε ευγενικά- τόσο του Νεκτ. Φαρμάκη, όσο και του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη υποδομών Θ. Μαυρομμάτη ήταν το Υπουργείο Πολιτισμού να αντιμετωπίσει το θέμα με χρόνους καθημερινότητας και όχι αρχαιολογίας ή της συνήθους ελληνικής γραφειοκρατίας.

Μέχρι τότε πάντως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα τοποθετήσει και μπάρες για την απαγόρευση της κίνησης πάνω στα γεφύρια των φορτηγών βαρέως τύπου, ενώ εξετάζονται και εναλλακτικά σενάρια για την δυστυχώς όχι απίθανη περίπτωση που το πρόβλημα επιδεινωθεί, με στόχο φυσικά το νησί του Αιτωλικού σε καμία περίπτωση να μην αποκοπεί τουλάχιστον από την κίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων.

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να σημειωθεί ότι από την προχθεσινή αυτοψία στα γεφύρια προέκυψε ένας δικαιολογημένος προβληματισμός αναφορικά με την μόνιμη λύση που θα πρέπει να υπάρξει για τα γεφύρια του Αιτωλικού. Με δεδομένο ότι τα γεφύρια για πολλές δεκαετίες δεν δέχθηκαν καμία σημαντική παρέμβαση συντήρησης – αποκατάστασης και με δεδομένο πως ακόμη και οι σύγχρονων προδιαγραφών γέφυρες έχουν χρόνο ζωής τα 50 χρόνια και εδώ μιλάμε για γεφύρια σχεδόν δύο αιώνων, ήδη συζητιέται η προοπτική κατασκευής νέων γεφυριών, ιδίως αν θέλουμε να μιλάμε για γεφύρια που θα μπορούν να κινούνται πάνω τους και βαριά οχήματα. Αυτό ενδεχομένως να καταδείξουν ως συμπέρασμα οι μελέτες που θα γίνουν από το Υπουργείο Πολιτισμού και οι τεχνικές λύσεις που θα προταθούν από τους ειδικούς.

Παραδέχθηκαν ότι καθυστέρησαν

Τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού παραδέχθηκαν κατά τη διάρκεια της αυτοψίας τα αργά αντανακλαστικά της υπηρεσίας τους. Κάλλιο αργά παρά ποτέ ίσως να μπορεί να πει κανείς, όσο τουλάχιστον τα γεφύρια του Αιτωλικού στέκουν…