Μια πενταετία, λόγω Αποκεντρωμένης, για να «ωριμάσουν» οι πεζόδρομοι

Η επέκταση των πεζοδρόμων στο κέντρο του Αγρινίου δημοπρατήθηκε το Δεκέμβριο του 2022, η σύμβαση υπογράφτηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και τα έργα ξεκινούν από το πεζοδρομημένο τμήμα της Βότση την ερχόμενη Δευτέρα. Το πρόβλημα είναι τόσο ότι χρειάστηκαν 11 μήνες από τη δημοπράτηση μέχρι την έναρξη των εργασιών. Το πρόβλημα είναι ότι χρειάστηκε σχεδόν μια πενταετία περίπου για την ωρίμανση του έργου και την ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Από τα μέσα του 2016 που ο Δήμος Αγρινίου υπέβαλλε στην κυκλοφοριακή μελέτη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση μέχρι τα μέσα του 2021.

Ο δήμος Αγρινίου είχε υποβάλλει το 2016 στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση την τροποποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του Αγρινίου, ωστόσο η έγκριση αυτών των ρυθμίσεων χρειάστηκε σχεδόν τρία χρόνια… με την κυκλοφοριακή μελέτη να παίρνει ΦΕΚ τον Απρίλιο του 2020! Γεγονός που είναι απότοκο αφ’ ενός της δαιδαλώδους γραφειοκρατικής διαδικασίας, που προβλέπεται για τέτοιους είδους αλλαγές και αφ’ ετέρου της έλλειψης προσωπικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σε μηχανικούς… Είναι χαρακτηριστικό την ίδια εποχή ότι παρόμοια απόφαση του δήμου Ναυπακτίας, που αφορούσε μια και μοναδική αλλαγή για τη μετατροπή ενός και μόνο δρόμου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας χρειάστηκε δύο χρόνια για να εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Σε κάθε περίπτωση, με τέτοιας έκτασης καθυστερήσεις, στις διαδικασίες για την ωρίμανση των έργων των Δήμων είναι τουλάχιστον απαράδεκτες, αν θέλουμε να μιλάμε για γρήγορη απορρόφηση των κοινοτικών πόρων. Και αν δεν αλλάξει κάτι θα συνεχίσουμε να κοιτάμε τα ποσοστά απορρόφησης του ΕΣΠΑ και να κλαίμε, με εξαίρεση την τελευταία διετία της κάθε προγραμματικής περιόδου.