Λύση για τις παρόδιες ιδιοκτησίες με τον υποβιβασμό 60 χλμ της παλιάς Εθνικής Οδού

Το Υπουργείο Υποδομών αποχαρακτήρισε από πρωτεύον δίκτυο σχεδόν 60 χλμ της παλιάς Εθνικής Οδού μεταξύ Αμφιλοχίας και Άρτας

Το Υπουργείο Υποδομών αρκετά χρόνια μετά τη λειτουργία της Ιόνιας Οδού αποφάσισε την ανακατάταξη του τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων στο τμήμα από το ύψος του Ρίβιου Αμφιλοχίας μέχρι τα όρια του νομού Αιτωλοακαρνανίας στη Συκούλα στο δευτερεύον εθνικό δίκτυο της χώρας. Με την ίδια απόφαση αποχαρακτηρίζεται από πρωτεύον εθνικό δίκτυο και τμήμα της εθνικής οδούς στο νομό Άρτας από τη Συκούλα έως τη Γέφυρα Ζούτου, δηλαδή ένα μεγάλο τμήμα σχεδόν 60 χιλιομέτρων.

Επρόκειτο για ένα κοινό επί της ουσίας αίτημα που είχαν υποβάλλει οι όμοροι Δήμοι Αμφιλοχίας και Νικολάου Σκουφά στην Άρτα από το 2018, περίπου δηλαδή ένα χρόνο μετά τη λειτουργία της Ιόνια Οδού. Ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών μόλις προ ημερών υλοποίησε το αίτημά τους.

Παρά την πολυετή καθυστέρηση, η απόφασή αυτή είναι εξόχως σημαντική, καθώς επιλύεται ένα πάγιο αίτημα κατοίκων και επιχειρήσεων της περιοχής αναφορικά με τις παρόδιες ιδιοκτησίες καθώς έτσι πλέον επέρχεται μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στους όρους δόμησης των οικοπέδων εκατέρωθεν του δρόμου. Ειδικότερα, πλέον αλλάζει η ελάχιστη απαιτούμενη απόσταση για τη δόμηση και από 60 μέτρα από τον άξονα του δρόμου γίνεται 45 μέτρα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι διευκολύνονται τόσο η δόμηση και η επέκταση επιχειρήσεων και οικιών, όσο και η κυκλοφοριακή σύνδεση για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται πέριξ του δρόμου.

Μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, οι υπερτοπικές μετακινήσεις εξυπηρετούνται μέσω του νέου αυτοκινητοδρόμου και έτσι η παλαιά πλέον Εθνική Οδός στην ευρύτερη περιοχή της Αμφιλοχίας –και όχι μόνο- έχει αισθητά μειωμένο κυκλοφοριακό φόρτο και εξυπηρετεί κυρίως τις τοπικές ανάγκες της διαδημοτικής (µε τους δήμους Αγρινίου, Ξηρομέρου , Νικ. Σκουφά Άρτας) κυκλοφορίας και της ενδοδημοτικής κυκλοφορίας των τοπικών κοινοτήτων µε το Μενίδι και την Αμφιλοχία.

Η παραμονή λοιπόν του τμήματος αυτού στο πρωτεύον Εθνικό Οδικό δίκτυο δεν είχε πλέον ιδιαίτερο νόημα, αντιθέτως είχε αρνητικό αντίκτυπο τα χρόνια που μεσολάβησαν, αφού συνοδεύονταν από περιορισμούς για την ανάπτυξη της περιοχής και την περαιτέρω αξιοποίηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογο αίτημα για υποβάθμιση του δρόμου έχει κατά καιρούς συζητηθεί και στο Αγρίνιο ιδίως για το τμήμα της Εθνικής Οδού από την είσοδο της πόλης μέχρι τον κόμβο του ΔΑΚ Αγρινίου, ένα τμήμα που επί της ουσίας από το 2009 που λειτουργεί η παράκαμψη του Αγρινίου, λειτουργεί ως «αστική λεωφόρος». Ωστόσο το αίτημα αυτό παραδόξως δεν έχει προχωρήσει… Από την στιγμή όμως το Υπουργείο ξεκίνησε να αποχαρακτηρίζει τμήματα του δρόμου Αντιρρίου – Ιωαννίνων, υποθέτει κανείς ότι πλέον δεν θα είναι το δύσκολο να υπάρξει συνέχεια.

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο Google News