Αγρίνιο – Καρπενήσι: Η Αιτωλοακαρνανία δεν είναι επιλέξιμη…

Ο διαγώνιος για την… Πάτρα σε πρώτο πλάνο, σε δεύτερη μοίρα το “Αγρίνιο – Καρπενήσι”
Οι διαγώνιοι οδικοί άξονες ξεκινούν από ανατολικά και η Αιτωλοακαρνανία είναι η τελευταία επιλογή

Το Συντονιστικό των φορέων της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας για την προώθηση του δρόμου Αγρίνιο – Καρπενήσι ετοιμάζεται προς το τέλος Μαρτίου για κινητοποίηση στην είσοδο του Αγρινίου, διαπιστώνοντας ότι την απραξία του αρμοδίου Υπουργείου Υποδομών την τελευταία διετία.

Η αλήθεια είναι ότι το Υπουργείο Υποδομών δέσμευσε πριν από περίπου ενάμισι χρόνο 8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το σύνολο των μελετών για το διαγώνιο οδικό άξονα από το Αστακό και το Πλατυγιάλι μέχρι τη Λαμία, με εξαίρεση τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, για την οποία ακολουθείται διαφορετική διαδικασία, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Μακρακώμη-Τυμφρηστός και Μπράλος – Άμφισσα

Όμως έκτοτε δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική εξέλιξη που να αφορά ιδίως την Αιτωλοακαρνανία. Εξέλιξη από την πλευρά της Λαμίας θέλει να δώσει το Υπουργείο Υποδομών προωθώντας το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός, μήκους περίπου 30 χλμ και προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ, που αυτή τη περίοδο βρίσκεται σε δεύτερη απόπειρα δημοπράτησης, καθώς ο πρώτος διαγωνισμός ακυρώθηκε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο δημοπρατείται με το σύστημα μελέτη – κατασκευή, που σημαίνει ότι ο ανάδοχος αναλαμβάνει να ολοκληρώσει τις μελέτες, που σήμερα δεν υπάρχουν.

Ο διαγώνιος άξονας ωστόσο που φαίνεται ότι έχει πάρει σαφές προβάδισμα για την ένωση της ανατολικής με τη δυτική Ελλάδα, είναι ο άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. Σε αυτή την περίπτωση προωθείται η κατασκευή του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, μήκους περίπου 31 χλμ, με προϋπολογισμό 262 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και βρίσκεται στην πρώτη φάση των εργασιών του. Και το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα θα πρέπει να σημειωθεί ότι υλοποιείται με το σύστημα μελέτη – κατασκευή, που σημαίνει ότι και σε αυτή την περίπτωση δεν υπήρχαν ολοκληρωμένες μελέτες πριν από τη δημοπράτηση του έργου.

Ο Σταϊκούρας βλέπει την ένωση στην… Πάτρα

Αξιοσημείωτη πάντως είναι η αναφορά που έκανε ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας προ ημερών στο Επιμελητήριο Φωκίδας. Αρχικά ανακοίνωσε την αλλαγή του σχεδιασμού για λόγους ασφαλείας, καθώς το έργο θα αποκτήσει δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης αντί για μια σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, στη συνέχεια όμως σχολίασε ότι «ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους», σημείωσε με νόημα ο Υπουργός. Την… ένωση δηλαδή της ανατολικής με τη δυτική Ελλάδα, το Υπουργείο τη «βλέπει» στο… Αντίρριο (δηλαδή στην Πάτρα) και όχι στο Αγρίνιο….

Όλα ξεκινούν από τη Φθιώτιδα

Το πλέον εντυπωσιακό ανεξάρτητα από το ποιος από τους δύο διαγώνιους άξονες, που και οι δύο είναι ενταγμένοι στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα (ως Εκτεταμένο Δίκτυο – Comprehensive Network) θα έχει το προβάδισμα και θα ολοκληρωθεί πρώτος, είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις (Μακρακώμη και Μπράλος), τα έργα ξεκινούν από την πλευρά της Φθιώτιδας, στην οποία τυγχάνει να εκλέγεται ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Εκτός επιλογών η Αιτωλοακαρνανία  

Είναι σαφές από τις έως τώρα εξελίξεις ότι οι όποιες επιλογές γίνονται από το Υπουργείο έχουν ως σημείο εκκίνησης την ανατολική και όχι τη δυτική Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι είναι γνωστό ότι υστερεί αναπτυξιακά και ειδικότερα σε υποδομές. Επίσης είναι ευδιάκριτο ότι έργα που ξεκινούν σε άλλες περιοχές της χώρας δεν έχουν μελετητική ωριμότητα στο 100%, ωστόσο στην Αιτωλοακαρνανία φαίνεται να μπαίνει πάντοτε στη συζήτηση το  αν υπάρχουν μελέτες ή όχι.

Σίγουρα αν δει κανείς τα πράγματα και από την πλευρά του Υπουργείου καταλαβαίνει ότι δεν είναι δυνατόν να γίνουν όπου υπάρχουν εκκρεμότητες στην Ελλάδα όλα τα έργα ταυτόχρονα, ωστόσο πέρα από τις κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες οι επιλογές, που γίνονται θα έπρεπε να σηματοδοτούν μια ευρύτερη αναπτυξιακή στόχευση. Γιατί, λοιπόν το λιμάνι του Πλατυγιαλιού, από τη στιγμή που ούτως ή άλλως η Αιτωλοακαρνανία είναι απομονωμένη από το σιδηρόδρομο, δεν θα πρέπει να συνδεθεί με την Ιόνια Οδό;

Στην Αιτωλοακαρνανία τα τμήματα Αστακός – Πλατυγιάλι, Πλατυγιάλι – Ιόνια Οδός, αλλά και το τμήμα από το 7ο μέχρι το 28ο χλμ του δρόμου Αγρίνιο – Καρπενήσι έχουν μελετητική ωριμότητα σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο δημοπράτηση δεν έχουν δει ακόμη… Θα μπορούσε λοιπόν με το σύστημα μελέτη – κατασκευή κάποιο από αυτά να προχωρήσει, με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει και τις υπολειπόμενες μελέτες. Όμως η Αιτωλοακαρνανία δεν είναι επιλέξιμη…

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr