Αγρίνιο – Καρπενήσι: Μελέτη κόστους – οφέλους ζητά ο Ν. Ταχιάος

Στις καλένδες το έργο, αφού “οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι”…

Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Μίλτου Ζαμπάρα, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών για την οδική σύνδεση Πλατυγιαλίου- Αγρινίου- Καρπενησίου-Λαμίας».

Ο βουλευτής ανέλυσε την επικινδυνότητα του υφιστάμενου οδικού δικτύου, ο οποίος είναι ένας εθνικός δρόμος με πολυσύχναστη δραστηριότητα αλλά σε πολύ κακή κατάσταση. Το εν λόγω δίκτυο είναι αναγνωρισμένο από το 1995 ως διευρωπαϊκός οδικός άξονας και η Ελλάδα έχει υποχρέωση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση να υλοποιήσει το έργο. Ένα τέτοιο σημαντικό έργο θα προσφέρει ασφαλή και γρήγορη σύνδεση για μεγάλη μερίδα πολιτών, διευκόλυνση στην μεταφορά προϊόντων και τουριστική ανάπτυξη. Ειδικά για τον οδικό άξονα Αγρίνιου- Καρπενησίου, μέσα σε 16 χρόνια από τα 106 χλμ του έργου, ξεκίνησαν να κατασκευάζονται τα πρώτα 7 χλμ από τα οποία μόνο τα 3 χλμ έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και εκ τότε δεν έχει υπάρξει καμία άλλη εξέλιξη.

Ο αρμόδιος υφυπουργός Ν. Ταχιάος απάντησε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν εμπίπτει (τουλάχιστον επί του παρόντος) στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και τα έργα που χρηματοδοτούνται είναι έργα που έχουν μελετηθεί ως προς το κόστος και το όφελος! «Δεν μπορεί να τύχει χρηματοδότησης το έργο, χωρίς μελέτη κόστους – οφέλους» είπε χαρακτηριστικά ο Ν. Ταχιάος. Πάντως για την έως τώρα κατασκευή επιμέρους τμημάτων του οδικού άξονα, που μάλιστα έχουν χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, όπως τα πρώτα χιλιόμετρα από το Αγρίνιο μέχρι την Καμαρούλα ή το τμήμα Πλατυγιάλι – Άγιος Δημήτριος, δεν υπήρξε κάποια μελέτη κόστους οφέλους για τη χρηματοδότησή τους. Εντούτοις χρηματοδοτήθηκαν και έστω κακήν κακώς προχώρησαν.

Πάντως παραδέχθηκε ότι ο υφιστάμενος δρόμος δεν έχει σύγχρονες προδιαγραφές τονίζοντας ότι όμως υπάρχουν και άλλα σημεία του οδικού δικτύου σε παρόμοια κατάσταση, όπως ο άξονας Καρδίτσα – Άρτα, ωστόσο στο σημείο αυτό ο Ν. Ταχιάος πρόσθεσε με νόημα ότι οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι. Και παρά την επιμονή του βουλευτή για ένα έστω χρονοδιάγραμμα ως προς το ξεκίνημα τουλάχιστον του έργου ο Υφυπουργός ήταν ξεκάθαρος ότι ούτε χρονοδιάγραμμα υπάρχει, ούτε χρήματα υπάρχουν για το εν λόγω έργο.

«Με λίγα λόγια η απάντηση του ήταν η απόλυτη εφαρμογή ενός νεοφιλελεύθερου μοντέλου ακόμα και σε δρόμους καρμανιόλες. Η ασφάλεια των πολιτών για καθημερινή διέλευση σε ακατάλληλους δρόμους δεν είναι έργο που αποδίδει ένα όφελος για την κυβέρνηση άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος για να το πραγματοποιήσει. Αυτή ήταν η στυγνή απάντηση του Υπουργείου προς του κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας, της Ευρυτανίας και της Φθιώτιδας» αναφέρει ο Μ. Ζαμπάρας σε δήλωσή του.

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr