«Αγρίνιο – Αγ. Βλάσσης» και «Αστακός – Ιόνια Οδός»: Οι εκκρεμότητες στις μελέτες, σύμφωνα με το Υπουργείο

Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών με έγγραφό της στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου και απαντώντας σε σχετική ερώτησης της “Ελληνικής Λύσης” σχετικά με τις μελέτες του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι, αναφέρει αναλυτικά σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες για τα επιμέρους τμήματα του οδικού άξονα.

Οι μελέτες αυτές πρέπει να σημειωθεί ότι έχουν ανατεθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όμως είναι γνωστό ότι “σέρνονται”… καθώς δεν υπάρχει πολιτική βούληση και προτεραιοποίηση για την υλοποίηση του οδικού άξονα. Τις εκκρεμότητες πάντως που υπάρχουν στις μελέτες του κάθε επιμέρους τμήματος καταγράφει αναλυτικά το έγγραφο που διαβιβάστηκε ως απάντηση στη Βουλή.

Αυτό έχει ως εξής:

Αναφορικά με τον οδικό άξονα “ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ-ΑΓΡΙΝΙΟ-ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ” σας ενημερώνουμε για τις μελέτες που εκπονούνται στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μας:

1. «Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου-Καρπενησίου (κατά τμήματα). Τμήμα Αγρίνιο – Αγ. Βλάσσης», συμβατικού ποσού 1.741.213,03 € (με ΦΠΑ)
Η αρχή του μελετώμενου οδικού τμήματος είναι ο Κόμβος Ρουπακιάς επί της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων και το τέλος βρίσκεται περί την χ.θ.28+500. Η τυπική διατομή είναι β2σ (πλάτος ασφαλτικού 11μ). Για λόγους επίσπευσης της υλοποίησης του έργου το οδικό τμήμα χωρίστηκε σε δύο υποτμήματα:
α. Υποτμήμα από χ.θ.0+000 έως χ.θ. 7+450, για το οποίο οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και το έργο κατασκευάζεται με αρμοδιότητα της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ.
β. Υποτμήμα από χ.θ. 7+450 έως χ.θ. 28+550, για το οποίο οι μελέτες είναι σε εξέλιξη.

Έχουν συνταχθεί οι μελέτες που αφορούν στο υπόψη οδικό τμήμα. Απαιτήθηκε η έγκριση του 1ου Συγκριτικού Πίνακα (Σ.Π.) ποσού 1.780.330,85€ (με Φ.Π.Α.), που περιλαμβάνει το απαραίτητο πρόσθετο μελετητικό αντικείμενο (πρόσθετα τεχνικά έργα που δεν είχαν περιληφθεί στο φάκελο έργου), των οποίων η αναγκαιότητα προέκυψε κατά την εκπόνηση της οριστικής μελέτης και από τους εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους. Πέραν του συμβατικού αντικειμένου, για την ωρίμανση της μελέτης για δημοπράτηση σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν. 4412/2016, όπως ισχύει, απαιτείται η εκπόνηση συμπληρωματικών μελετών (όπως διευθετήσεις ρεμάτων) που δεν προβλέπονταν στη σύμβαση, γεωτεχνικών ερευνών και μελετών στις θέσεις των νέων τεχνικών, προμελετών τεχνικών και τευχών δημοπράτησης.

2. «Υπολειπόμενες Μελέτες οδικού άξονα Αστακός – Ιόνια Οδός α) Τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και β) Τμήμα Νέα γέφυρα στον ποταμό Αχελώο μετά των προσβάσεων», συμβατικού ποσού 1.328.286,84€ (με Φ.Π.Α.)
Περιλαμβάνεται η εκπόνηση των απαιτούμενων υπολειπόμενων μελετών του οδικού άξονα Αστακός – Ιόνια οδός στα τμήματα α) Αστακός – Πλατυγιάλι και β) Νέα γέφυρα στο ποταμό Αχελώο μετά των προσβάσεων, που είναι αναγκαίες για την υλοποίηση του συνόλου του άξονα της Παραϊόνιας Οδού και την αποκατάσταση της σύνδεσης του Αστακού με την Ιόνια Οδό στην περιοχή του κόμβου Αγίου Ηλία.

Ειδικότερα, για κάθε Τμήμα προβλέπονται τα ακόλουθα:
α. Τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι: Αφορά στη βελτίωση της υφιστάμενης οδού, που ξεκινά από τον Αστακό και καταλήγει μετά τον υφιστάμενο κόμβο προς Πλατυγιάλι μετά της μελέτης ενός (1) ανισόπεδου (Α/Κ Πλατυγιαλίου) και ενός(1) ισόπεδου (Ι.Κ. Λατομείου) κόμβου. Έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις (Π.Π.Ε. και Μ.Π.Ε.), έχει δε εκπονηθεί και υποβληθεί στην Υπηρεσία μας το σύνολο των μελετών πλην της Οριστικής Μελέτης Σήμανσης-Ασφάλισης, του Κτηματολογίου και της Οριστικής Μελέτης Τεχνικών Έργων.
β. Τμήμα Νέα γέφυρα στον ποταμό Αχελώο μετά των προσβάσεων: Αφορά στην εκπόνηση της στατικής μελέτης του τεχνικού της Νέας Γέφυρας Αχελώου και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών, με βάση εγκεκριμένη μελέτη οδοποιίας προγενέστερης σύμβασης. Έχει εκπονηθεί το σύνολο του τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης και μεταξύ άλλων έχουν εγκριθεί οι γεωτεχνικές μελέτες, η Προμελέτη Γέφυρας Αχελώου καθώς και η υδραυλική μελέτη ανομοιόμορφης ροής. Με την ολοκλήρωση της σύμβασης δεν εξασφαλίζεται η ωριμότητα δημοπράτησης του τμήματος (α), καθώς απαιτείται η εκπόνηση συμπληρωματικών μελετών [που αφορούν κυρίως στο αντικείμενο των κυκλοφοριακών κόμβων και στις υδραυλικές μελέτες (καθότι στη Σύμβαση δεν περιλαμβάνεται μελετητικό αντικείμενο στην κατηγορία των υδραυλικών μελετών για το υπόψη τμήμα)], ενώ για το τμήμα (β) απαιτείται η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων.

3. «Μελέτη σύνδεσης Ιόνιας οδού με Αστακό. Τμήμα Γέφυρα Γουριάς – Πλατυγιάλι (χ.θ.7+200 έως 20+300)»,συμβατικού ποσού 753.005,94€ με Φ.Π.Α.
Αφορά τη μελέτη του οδικού τμήματος (βελτίωση υφιστάμενης οδού ή/και νέα χάραξη), που ξεκινά 200μ περίπου μετά τον υφιστάμενο κόμβο προς Πλατυγιάλι και καταλήγει στην περιοχή της υφιστάμενης γέφυρας Γουριάς (οικισμός Πενταλόφου), δηλ. χωροθετείται ενδιάμεσα των προαναφερόμενων δύο (2) Τμημάτων της προηγούμενης Μελέτης. Το μεγαλύτερο μέρος του τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης έχει ολοκληρωθεί, ειδικότερα δε το τμήμα μετά τον υφιστάμενο κόμβο Πλατυγιαλίου έως την περιοχή Αγ.Δημητρίου περί τα 6,2 χλμ έχει κατασκευαστεί (έργο: «Σύνδεση Ιόνιας οδού με Αστακό: Τμήμα Κόμβος Πλατυγιαλίου-Ι.Κ. Αγ. Δημητρίου»). Το τεχνικό αντικείμενο του υπόλοιπου οδικού τμήματος ολοκληρώνεται με την εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης Τεχνικών Έργων και της μελέτης κτηματολογίου. Θα πρέπει να συνταχθεί Σ.Π. κατά τα οριζόμενα στο νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4412/2016), ώστε να συμπεριλάβει το πρόσθετο μελετητικό αντικείμενο και ταυτόχρονα να εξασφαλίζεται η ωριμότητα δημοπράτησης μετά την ένταξή του σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσειςΔιαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr