Πλοίο «φάντασμα» με ύποπτο φορτίο προς τη Λιβύη – Θρίλερ 96 ωρών στον Αστακό

Ύστερα από έντονο παρασκήνιο το πλοίο αναχώρησε τελικά για τη Μισράτα στη Βορειοδυτική Λιβύη

Ένα θρίλερ 96 ωρών εξελίχθηκε – όπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ» – τις τελευταίες ημέρες, με πλοίο έμφορτο με 350 κοντέινερ που «μπλοκαρίστηκε» στο λιμάνι του Αστακού και για το οποίο υπήρχαν πληροφορίες, οι οποίες φέρεται να επιβεβαιώθηκαν, ότι μετέφερε πολλά τζιπ, πιθανόν για πολεμικές επιχειρήσεις στην Ανατολική Λιβύη για λογαριασμό του 82χρονου στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ.

Ύστερα από έντονο παρασκήνιο και αφού την υπόθεση χειρίστηκαν εν γνώσει του Μαξίμου με απόλυτη μυστικότητα τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών (ενώ υπήρχε ασφαλώς ταυτόχρονη ενημέρωση του ΝΑΤΟ αλλά και των μυστικών υπηρεσιών), το πλοίο αναχώρησε τελικά για τη Μισράτα στη Βορειοδυτική Λιβύη.

Το θρίλερ λοιπόν αφορά την πορεία και το φορτίο του φορτηγού πλοίου “ΑΥΑ1” με σημαία Παναμά, μήκους 145 μέτρων, που κατασκευάστηκε το 2004, με εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη την εταιρεία UDS SHIPPING SERVICES ΕΠΕ (ιδιοκτήτρια και του πλοίου “AYA2”) και εταιρεία εμπορικής διαχείρισης την Al Fooz Al Qadem Shipping LLC, με αναφερόμενα γραφεία στην οδό Φίλωνος του Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο το οποίο είχε αναχωρήσει το απόγευμα της 1ης Ιουλίου από το λιμάνι Μίνα Τζεμπέλ Αλί του Ντουμπάι, όπου είχε ελλιμενιστεί λίγες ώρες νωρίτερα προερχόμενο από την Ινδία, εμφανίζεται να περνάει τη Διώρυγα του Σουέζ το απόγευμα της 16ης Ιουλίου και να ακινητοποιείται αρχικά από ολλανδική φρεγάτα, στα πλαίσια της επιχείρησης «Ειρήνη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η επιχείρηση αυτή έχει ξεκινήσει από τις 31 Μαρτίου 2020 και προβλέπει ανάπτυξη αεροναυτικής δύναμης με εναέρια, θαλάσσια και δορυφορικά μέσα των χωρών της ΕΕ, έχοντας ως αποστολή να διασφαλίσει – με επέκταση της δράσης της και στην Ανατολική Μεσόγειο – την εφαρμογή του εμπάργκο όπλων που αποφασίστηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης, παράλληλα όμως και με άλλα καθήκοντα.

Η πληροφορία

Όπως προκύπτει από στρατιωτικές κι όχι μόνο πηγές για το φορτηγό πλοίο, υπήρξε η πληροφορία σε νατοϊκές υπηρεσίες ότι μεταφέρει τζιπ και ίσως οπλισμό για τη Λιβύη και το καθεστώς Χαφτάρ. Εκείνο που θεωρείται βέβαιο είναι ότι μετά την αρχική ακινητοποίησή του στη Μεσόγειο τον πλήρη έλεγχό του ανέλαβε το πλοίο του ιταλικού πολεμικού ναυτικού “ITS Morosini”, το οποίο συνόδευσε, με χαμηλή ταχύτητα, το “AYA1” στο λιμάνι του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας, όπου έφθασαν στις 7 μ.μ. της 27ης Ιουλίου.

Για την ενέργεια αυτή και τον επικείμενο έλεγχο του «ύποπτου» πλοίου ενημερώθηκε και η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με αναφορές ότι πρόκειται για μια υπόθεση «ειδικού χειρισμού» και «ιδιαίτερα ευαίσθητη». Όπως αναδεικνύεται από την ίδια ροή πληροφοριών, στα δηλωτικά έγγραφα του πλοίου φερόταν ότι τα κοντέινερ δεν μετέφεραν στρατιωτικό υλικό αλλά καλλυντικά, τσιγάρα, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.

Ακολούθησε πολύωρος έλεγχος του περιεχομένου των κοντέινερ, στην πρώτη φάση του οποίου φαίνεται να εντοπίστηκαν θηριώδη στρατιωτικά οχήματα, χωρίς να ζητηθεί οποιαδήποτε παρέμβαση και αρωγή από τις τοπικές ελληνικές λιμενικές Αρχές.

Ωστόσο διαπιστώνεται ότι στις 30 Ιουλίου αναχώρησε από το λιμάνι του Αστακού το ιταλικό πολεμικό “ITS Morosini” και στις 8 το πρωί της επόμενης ημέρας (31 Ιουλίου) έφυγε το ελεγχόμενο “AYA1” με προορισμό το λιμάνι της Μισράτα, όπου έφτασε χθες στη 1 το μεσημέρι, χωρίς μέχρι τώρα να έχει διαπιστωθεί ποιες είναι οι τελικές διαστάσεις του θρίλερ, ποιο ήταν το πλήρες περιεχόμενο των κοντέινερ, αλλά και ποιο το διπλωματικό παρασκήνιο που υπήρξε μέχρι την αναχώρησή του από το ελληνικό λιμάνι και την άφιξή του στη Λιβύη.

πηγή: tanea.gr

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσειςΔιαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr