11χρόνια “χρεωμένη” η Αιτωλοακαρνανία για το Άκτιο-Αμβρακία

Κανένα άλλο έργο στο νέο ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών…
Παράταση στην παράταση δόθηκε από το Υπ. Υποδομών στην πρώτη εργολαβία του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία, που αφορά την παράκαμψη της Βόνιτσας… Ο ορίζοντας για την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου είναι πλέον το 2019, ενώ το υλόποιπο έργο θα πάει σε μία νέα εργολαβία – σκούπα και θα έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.

Είναι φαίνεται μοιραίο για την Αιτωλοακαρνανία να έχει πάντα ένα αιώνιο έργο… Και μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, το τίτλο αυτό δικαιωματικά κατέχουν τα 50χλμ από την Αμβρακία μέχρι το Άκτιο. To προβληματικό αυτό έργο, όπως εξελίσσεται από το 2010 που ξεκίνησε η κατασκευή του, πέραν του προφανούς, ό,τι δηλαδή η καθυστέρηση στην κατασκευή του κάνει αναγκαστική την χρήση του υπάρχοντος απαρχαιωμένου δικτύου, που καθιστά μαρτύριο το ταξίδι από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο, έχει μία ακόμη “αφανή” αρνητική επίπτωση. Το έργο χρηματοδοτείται εξ΄ολοκλήρου από το ΕΣΠΑ ως αμιγώς δημόσιο έργο, με δεδομένο πως η κατασκευή του θα διαρκέσει δύο προγραμματικές περιόδους και πάνω από μία δεκαετία, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Αιτωλοακαρνανία να είναι “χρεωμένη” στις λίστες του Υπουργείου Υποδομών με ένα μεγάλο ποσό, πέραν των 300 εκατ. ευρώ, και ουσιαστικά να μην “περισσεύουν” χρήματα για άλλα οδικά έργα στην περιοχή, παρά τις τεράστιες ανάγκες. Για παράδειγμα, αυτό είχε ως αποτέλεσμα στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο το Υπουργείο Υποδομών να εντάξει στο ΕΣΠΑ μόνο δύο έργα, πολύ μικρότερα, της τάξης των 20 εκατ., το Πλατυγιάλι – Αγιος Δημήτριος και το πρώτο τμήμα του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης. Ενώ στο τρέχον ΕΣΠΑ το Υπ. Υποδομών μέχρι στιγμής δεν έχει κανένα οδικό έργο στην Αιτωλοακαρνανία -εκτός του Άκτιο-Αμβρακία- και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανέλαβε στο δικό της ΕΣΠΑ το δρόμο Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης και την αμφιλεγόμενη επιλογή του δρόμου Λευκάδα-Βόνιτσα-Άκτιο.

Βεβαίως κανείς δεν έχει την αυταπάτη πως το έργο Άκτιο-Αμβρακία σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και με ελλιπή -όπως αποδείχθηκε- προετοιμασία, θα μπορούσε να τελειώσει μέσα σε τρία χρόνια που ήταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Όμως για 50χλμ αυτοκινητόδρομου και παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση θα χρειαστούν τελικά -ως φαίνεται- 11χρόνια, κάτι που η Αιτωλοακαρνανία “πληρώνει” διπλά!

Δ.Π.