Δύο οι πιθανές χωροθετήσεις για το σταθμό LNG στο Αγρίνιο

Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου ξεμπλόκαρε την «άφιξη» του φυσικού αερίου στην Δυτικής Ελλάδα αποφασίζοντας να υλοποιήσει το σχεδιασμό μέσω της χερσαίας/οδικής μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), χωρίς τη συνδρομή του λιμανιού της Πάτρας. Έτσι η «άφιξη» του φυσικού αερίου στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, θα γίνει με ανεξάρτητες υποδομές LNG για την τροφοδοσία των δικτύων της τριών πόλεων. Με τη συνδρομή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, των τοπικών Δήμων και του τοπικού Τεχνικού Επιμελητήριου, έχουν ήδη εντοπιστεί οι υποψήφιοι χώροι για την εγκατάσταση των σταθμών LNG.

Μάλιστα άμεσα πρόκειται να οριστικοποιηθούν οι χώροι για τους σταθμούς LNG όπου θα γίνεται η αποθήκευση του υγροποιημένου φυσικού αερίου και η επαναεριοποίηση του. Στην περίπτωση του Αγρινίου οι υποψήφιοι χώροι -έκτασης δύο στρεμμάτων περίπου-στους οποίους κατέλαξαν ο δήμος Αγρινίου και το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας είναι ένας χώρος στην περιοχή του Δοκιμίου στο δρόμο προς Καλύβια και ο άλλος είναι ένα χώρος μερικά χιλιόμετρα βορειότερα από το κόμβο της Συκιάς κοντά σε ανενεργό σήμερα εργοστάσιο. Ιδίως το πρώτο σημείο επιλέχθηκε έχοντας το πλεονεκτήμα -από τη στιγμή που μιλάμε για χερσαία μεταφορά του φυσικού αερίου- να βρίσκεται σχετικά κοντά με τον κόμβο του Αγγελοκάστρου στην Ιόνια Οδό και φυσικά πολύ κοντά στην προτεινόμενη χάραξη της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και με το χώρο που προτείνεται για δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου. Η χωροθέτηση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης του φυσικού αερίου, δεν είναι εύκολη υπόθεση, αφού οι εγκαταστάσεις αυτές θεωρούνται μέσης όχλησης και έτσι η αδειοδότησή τους για να υπάρξει θα πρέπει να πληρούν κάποιες προδιαγραφές, όπως το να απέχουν από περιοχή Natura. Eκτιμάται πάντως πως και οι δύο προτεινόμενοι χώροι θα μπορούσαν να τύχουν αδειοδότησης. Σε κάθε περίπτωση η οριστική επιλογή χώρου θα γίνει με βάση τις αναλυτικές προδιαγραφές, που θέτει η χωροταξική μελέτη από την ΔΕΔΑ.

Τα σχέδια της ΔΕΔΑ είναι ότι στις αρχές του 2020 θα έχει υλοποιηθεί το σημείο φόρτωσης βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη Ρεβυθούσα, για να καλυφθούν κέντρα κατανάλωσης. Επίσης, η τεχνολογική εξέλιξη στην κατασκευή βυτιοφόρων, διευκολύνει πλέον τη χερσαία μεταφορά με μεγαλύτερες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου. Έτσι η έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα θα μπορέσει να γίνει πραγματικότητα εντός του 2021 και μάλιστα σύμφωνα με πηγές της ΔΕΔΑ οι διαγωνισμοί για την υλοποίηση των έργων θα μπορέσουν να “τρέξουν” εντός του 2019 με πιθανότερη ημερομηνία το ερχόμενο φθινόπωρο.

90χλμ δικτύου φυσικού αερίου στο Αγρίνιο
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό η περιοχή της Δυτικής Ελλάδας έχει ενταχθεί στην β’ φάση ανάπτυξης δικτύων της ΔΕΔΑ όπως οι υπόλοιπες περιοχές που βρίσκονται μακριά από τον αγωγό μεταφοράς. Το μήκος Δικτύου που προβλέπεται να κατασκευαστεί ανά πόλη είναι: 348 χλμ στην Πάτρα, 90 χλμ στο Αγρίνιο και 30χλμ στον Πύργο.
φυσικό αέριοΠάνω από 21 εκατ. κυβικά η προβλεπόμενη κατανάλωση στην Αιτωλοακαρνανία
Αναμφισβήτητα σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί για τη Δυτική Ελλάδα έχουν διαδραματίσει τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν προκειμένου να τεκμηριωθεί η αναγκαιότητα της έλευσης του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα. Αφετηρία αποτέλεσε η συνέργεια Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ΤΕΕ/Τμήμα Δυτικής Ελλάδας, ΔΕΠΑ, ΤΕΕ/Τμήμα Αιτωλοακαρνανίας. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκαν από την Ομάδα Εργασίας του ΤΕΕ/ΤΔΕ τα αποτελέσματα μελέτης από τα οποία προκύπτει ότι για την κάλυψη των απαιτήσεων για θέρμανση για οικιακούς καταναλωτές (διείσδυση 60%) στην περιοχή της πόλης της Πάτρας, της πόλης του Πύργου και της πόλης του Αγρινίου χρειάζονται περίπου στα 65 εκ. m3 φυσικού αερίου.