Στην τελική ευθεία η Ιόνια Οδός – Ποιο πρόβλημα απειλεί τη χρηματοδότηση

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατασκευής δημοσίων έργων, που σφράγισαν η είσοδος της χώρας στα μνημόνια και η μεγάλη κρίση του τραπεζικού συστήματος, ολοκληρώνεται στα τέλη Μαρτίου. Μέσα στο επόμενο πεντάμηνο, στον οδικό χάρτη της χώρας θα προστεθούν περισσότερα από 900 χιλιόμετρα σύγχρονων και ασφαλών αυτοκινητοδρόμων, τα οποία θα λειτουργήσουν για την επόμενη 30ετία οι ιδιώτες εισπράττοντας διόδια στο σύνολο του εθνικού δικτύου.

ΚΟΥΒΑΡΑΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΌσον αφορά την Ιόνια Οδό σύμφωνα με το newmoney.gr ο αυτοκινητόδρομος συνεχίζει να ταλαιπωρείται από τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, που σήμερα αντιπροσωπεύουν το 12% του έργου, ποσοστό που μειώνει η εταιρεία εξαιτίας της πολιτικής μίσθωσης γης. Ωστόσο, η Ιόνια Οδός δεν θα αποφύγει την επιμήκυνση του χρονοδιαγράμματος του έργου πέραν του Μαρτίου του 2017. Μια ιδιοκτησία εξακολουθεί να εμποδίζει την παράδοση του τμήματος από τη Φιλιππιάδα και η οποία βρίσκεται στο τέλος της παράκαμψης της Αρτας έως το στρατόπεδο Παπαγεωργίου στα Γιάννενα, μήκους 30 χιλιομέτρων. Προβληματικές περιοχές εξακολουθούν να είναι το Κρίκελλο, λίγα χιλιόμετρα πριν την Αρτα, η Ρίζα πριν από την είσοδο της σήραγγας της Κλόκοβας και η θέση Αυγό, στην ένωση της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία.

Μέχρι τα τέλη του χρόνου θα πρέπει να έχουν κλείσει όλες οι εκκρεμότητες του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα προκειμένου οι τράπεζες να βάλουν τη δική τους συμμετοχή στο έργο, που υπολογίζεται σε 150 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα όμως με το newmoney.gr σοβαρές αντιδράσεις εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ο παραχωρησιούχος του έργου με την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου και της Βαρυμπόμπης, που αποτελεί τμήμα του ΠΑΘΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί η Ιόνια Οδός.Στελέχη της κοινοπραξίας υποστηρίζουν ότι εάν δεν υπογραφεί μέχρι τα τέλη του χρόνου η περιβαλλοντική μελέτη των σταθμών, η οποία έχει υποβληθεί εδώ και μήνες στο υπουργείο Περιβάλλοντος, τότε κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα όλη η χρηματοδότηση του έργου. Ο λόγος, όπως αναφέρουν, είναι ότι οι τράπεζες θέλουν να έχουν σαφή εικόνα για την πορεία του έργου χωρίς αβεβαιότητες και καθυστερήσεις και η εκκρεμότητα αυτή γεννάει ένα ισχυρό άλλοθι για εμπλοκή της χρηματοδότησης. Τίποτα δεν αποκλείει νέα διετή αναβολή της λειτουργίας διοδίων, γεγονός πάντως που θα επιβαρύνει το Δημόσιο, το οποίο θα κληθεί να καταβάλλει το αντίτιμο στον παραχωρησιούχο ύψους 8 έως 10 εκατ. ευρώ τον χρόνο.