Πάνω από 20% τα πρώτα χλμ του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης

Αρχές του 2019 στην κυκλοφορία τα 5,5 χλμ του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης
Σε 14,70% ανέρχεται το ποσοστό απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση Ε.0. Αγρινίου — Καρπενησίου (κατά τμήματα) — Τμήμα Αγρινίου – Άγιος Βλάσσης» (που αφορά τα πρώτα χιλιόμετρα από το Αγρίνιο μέχρι την Καμαρούλα), ωστόσο έχουν κατασκευαστεί εργασίες πάνω από το 20% της συνολικής δαπάνης των 11.150.000 €. Στόχος του Υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με έγγραφο που διαβιβάστηκε στη βουλή είναι να δοθεί στην κυκλοφορία συνολικό μήκος αναβαθμισμένης οδού του Οδικού Άξονα Αγρινίου—Καρπενησίου, τουλάχιστον 8,4 χλμ, (εκ των οποίων τα 5,55 χλμ μέχρι αρχές του 2019).

Σύμφωνα με το Υπ. Υποδομών το έργο προχωρά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα από το β τρίμηνο του 2017, μετά την επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής του και την ένταξη του στη νέα προγραμματική στο νέο ΕΣΠΑ. Ωστόσο υπάρχουν μικρές καθυστερήσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει εμπλοκή, όσον αφορά τις μετατοπίσεις δικτύων της ΔΕΉ και τις αρχαιολογικές έρευνες. Συγκεκριμένα έχει προεκτιμηθεί το κόστος μετατόπισης δικτύων της ΔΕΉ στα 75.000€ περίπου και έχουν αποσταλεί στο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τη δαπάνη πληρωμής στην ΔΕΔΔΗΕ, ενώ αναμένεται ο προϋπολογισμός για τις αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες που θα πραγματοποιηθούν μέχρι τέλους του έτους.

Υπενθυμίζεται ότι η εμπλοκή που παρουσιάστηκε με τα δύο περίπου πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου, ανάγκασε το Υπ. Υποδομών να μειώσει το φυσικό αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας, εώς ότου αποφασιστεί η νέα χάραξη και ολοκληρωθούν οι μελέτες του νέου τμήματος μήκους 2,85 km περίπου. Στο σχεδιασμό του Υπουργείου για το οδικό τμήμα που περικόπηκε προγραμματίζεται ο επανασχεδιασμός (προϋπολογισμού 350.000€) και η κατασκευή του νέου τμήματος μήκους 2,85 km περίπου, προϋπολογισμού 6.600.000€.

Σε εξέλιξη οι μελέτες για το επόμενο τμήμα του δρόμου προς Άγιο Βλάση
Όσον αφορά το τμήμα των 21 χλμ. (από χ.θ. 7+450 έως χ.θ. 28+550) που έπεται των επτά πρώτων χιλιομέτρων που ήδη βρίσκονται σε φάση κατασκευής οι μελέτες είναι σε εξέλιξη. Έχει εγκριθεί η προμελέτη οδοποιίας και κόμβων, υπάρχει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ έχουν υποβληθεί οι υπολειπόμενες μελέτες που αφορούν στο υπόψη οδικό τμήμα, δηλαδή η oριστική μελέτη οδοποιίας και των ισόπεδων κόμβων, η oριστική μελέτη αποχέτευσης — αποστράγγισης της οδού, η προμελέτη των τεχνικών Γ4-Γ8 καθώς και οι γεωτεχνικές μελέτες επιχωμάτων-ορυγμάτων. Εντούτοις, για να προωθηθεί η μελέτη και να ολοκληρωθεί το τεχνικό αντικείμενο, αλλά ταυτόχρονα να εξασφαλίζεται η ωριμότητα δημοπράτησης (σε τμήμα του έργου) θα πρέπει να συνταχθεί Συγκριτικός Πίνακας που θα περιλαμβάνει τις απαραίτητες υπολειπόμενες μελέτες (πρόσθετα τεχνικά έργα που δεν είχαν περιληφθεί στο φάκελο έργου). Το κόστος του τμήματος αυτού των 21χλμ για τη βελτίωση του δρόμου «Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης» εκτιμάται σε περίπου 57 εκατομμύρια ευρώ.