Το soundtrack των ημερών

Τεύχος 6

Αντιμετώπιζα ένα πρόβλημα στη σύνδεση του πικάπ με την κάρτα ήχου και είχα αρκετό καιρό να ακούσω κάποιο από τα αγαπημένα μου βινύλια. Τελικά μια μέρα ασχολήθηκα σοβαρά με το θέμα και κατάφερα να κάνω το σύστημα να δουλέψει. Έβαλα τον πρώτο δίσκο πάνω στο πλατό να γυρίζει στις 33&1/3 και πάτησα το κουμπί για να πέσει αργά η βελόνα. Πρώτα το χαρακτηριστικό τρίξιμο και αμέσως μετά ζεστός «αναλογικός» ήχος ξεπετάχτηκε από τις μεμβράνες των ηχείων και γέμισε τον χώρο. Συγκινητικό! Πάντα ένιωθα ένα δέος για αυτά που έπαιζαν από το πικάπ και όχι από άλλο μέσο. Πολλές φορές είχα αγοράσει κάποιο δίσκο που τον είχα ήδη σε CD, για να δω πως ακούγεται, για να κάνω την ακρόασή του μια ιεροτελεστία. Τώρα πια, έχει αλλάξει πολύ ο τρόπος που ακούμε τη μουσική. Μετά τις ευκολίες που μας συνήθισε το CD περάσαμε στο επόμενο στάδιο του mp3 και των download. Δεν ξέρω αν είναι δικό μου πρόβλημα ή αν το νοιώθουν και άλλοι, αλλά πια δεν χαίρομαι τη μουσική, όπως παλιότερα, άσχετα αν τώρα έχω την ευκολία να διαλέγω ότι θέλω μέσα από χιλιάδες τραγούδια. Δυστυχώς έχουν παρέλθει οι μέρες που σαν πιτσιρικάδες τρέχαμε στα δισκάδικα της πόλη ρωτώντας εναγωνίως, εάν ήρθε ο δίσκος που περιμέναμε τόσο καιρό… Και λέω δυστυχώς, όχι μόνο από τεχνολογική άποψη, αλλά και από οικονομική…

Όλα αυτά μάλλον τα σκέφτηκαν και κάποια “φωτεινά” μυαλά που παίρνουν αποφάσεις για εμάς και είπαν με σαφώς νοσταλγική διάθεση να ψηφίσουν κάποιους νόμους που θα μας αναγκάσουν να αλλάξουμε συνήθειες. Εκεί γεννήθηκε η περίφημη ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement – Εμπορική Συμφωνία Εναντίον της Πλαστογραφίας) η οποία είναι μια σειρά διατάξεων που υποτίθεται θα προστατεύουν την πνευματική ιδιοκτησία. Σχετικά με το ακριβές περιεχόμενό τους επικρατεί μια περίεργη μυστικοπάθεια από την πλευρά του Ευρωκοινοβουλίου, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για ένα πυρήνα άρθρων που θέτει ζητήματα λογοκρισίας, ελευθερίας πρόσβασης στο διαδίκτυο, αλλά ακόμα και κινδύνους και για τη διακίνηση φθηνών γενόσημων φαρμάκων ή τον περιορισμό της χρήσης ακόμα και σπόρων για τη γεωργία! Ένας τρόπος για να εφαρμοστεί η συμφωνία είναι ο έλεγχος των χρηστών του διαδικτύου από τους παρόχους που πια αποκτούν αστυνομικό ρόλο, αναγκάζοντάς τους να παρακολουθούν μαζικά και γενικευμένα τις δραστηριότητες των χρηστών τους, βάζοντας όρια εκεί όπου οι ίδιοι, αυθαίρετα, εκτιμούν πως πρέπει. Ένα πολύ κατατοπιστικό video εξηγεί με απλό τρόπο πολλά:

Δεν ξέρουμε τελικά τι θα επικρατήσει ή αν θα καταφέρουν να περάσουν όλα όσα σχεδιάζουν με την ACTA. Αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα ακόμα και σε καλλιτέχνες που επιθυμούν να μοιράζονται την δουλειά τους χωρίς αντίτιμο. Μια τέτοια περίπτωση είναι και ο Βρετανός παραγωγός Frenic, ο οποίος μοιράζει ελεύθερα το πολύ επιτυχημένο ΕΡ του «The Future Will Be Better Tomorrow» από το οποίο έχουμε ακούσει το «Things Get Better» στο προηγούμενο τεύχος. Μια δουλειά με αισθαντική μουσική και με ένα εξαιρετικά πλούσιο ήχο που προδίδει την αγάπη του για το hip-hop, ιστορικές αναδρομές μέσα από funk και soul δείγματα και κόλπα με τα πικάπ. http://dustedwax.org/dwk082.html

Μετά-αποκριάτικη περίοδος στην πόλη και αυτό το Σαββατοκύριακο είχε πρεμιέρα και η παράσταση «Δράκουλας… Κωμωδία και Δαγκώνει» της ομάδας Ύφος του Μικρού Θεάτρου. Για όσους δεν ξέρουν το «Μικρό Θέατρο» είναι η ανεξάρτητη θεατρική σκηνή της πόλης μας που ανεβάζει δικές της, αξιολογότατες παραγωγές, όπως επίσης φιλοξενεί και άλλες. Ναι, το Αγρίνιο δεν έχει μόνο το κρατικό ΔΗΠΕΘΕ (το οποίο λόγο της κατάστασης φυτοζωεί και είναι ένα από τα πρώτα θύματα της περικοπής δαπανών) αλλά μπορεί να υπερηφανεύεται ότι σαν αστικό κέντρο δημιούργησε τις συνθήκες και γέννησε τους ανθρώπους που μπορούν να εκφράζονται μέσα από το θέατρο. Χωρίς κρατική επέμβαση λοιπόν νέοι άνθρωποι της πόλης μας προάγουν τον πολιτισμό δημιουργώντας εκπληκτικές θεατρικές παραστάσεις. Αυτό απέδειξαν για άλλη μια φορά με την καινούργια τους παραγωγή, τον «Δράκουλα». Μια παράσταση που αξίζει να παρακολουθήσουμε και να προτείνουμε στους φίλους μας. Η πόλη, όπως είπαμε κατάφερε να δημιουργήσει θέατρο, είναι το ίδιο σημαντικό να μπορεί και να το στηρίξει.

Β.Π.

Το soundtrack υπογράφουν οι «δικοί μας» Quasamodo & The Q Orchestra ( Smokey Bandits ) μέσα από το ολοκαίνουργιο Moving’ On.
Quasamodo & The Q Orchestra – Bollywood man (feat Mc coppa)

Τα tweets των ημερών:
@Ellinofreneia
ΝΕΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ! Δείξε πόσο υπομονετικός είσαι. Χτύπα τους στόχους δίπλα απ τον Νταλάρα και πρόσεχε μην τον πετύχεις.
@NoamChomski
The world needs a revolution because the parasitic bankers have sucked the blood of the people.
@pitsirikos
Μη σας κάνει εντύπωση που δεν παίρνει τον μισθό του. Τις ακριβές πουτάνες τις πληρώνεις από πριν.
@mi_tsa_ki
Την ευθύνη για τη σημερινή τρομοκράτηση των πολιτών, ανέλαβε το ΣΚΑΪ με τηλεφώνημά του στο MEGA.
@pitsirikos
Της Δικαιοσύνης site νοητό. ministryofjustice.gr
@whiteaxi
Ο Τζίμης λέει, ο γνήσιος Βενιζέλος έφερε τη μικρασιατική καταστροφή και ο μαϊμού Βενιζέλος τη μικροαστική καταστροφή..