«Στον πάγο» οι τέσσερις μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι
Η διακοπή των τεσσάρων μεγάλων έργων παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, Κεντρικη Οδός, Αυτοκινητοδρομος Αιγαίου) για δεύτερη φορά, που θα αφήσει άναυδους περίπου 30.000 εργαζομένους, αποτελεί πλέον ένα σενάριο, που πιθανότατα θα εξελιχθεί άμεσα.
Αυτό άφησε να εννοηθεί εμμέσως πλην σαφώς ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ Τέρνα Γιώργος Περιστέρης, στο περιθώριο της ετήσιας τακτικής Γ.Σ. του ομίλου, η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από λίγη ώρα. Ήδη το Δημόσιο χρωστά από τιμολογημένες εργασίες μόνο στον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα περί τα 400 εκατ. ευρώ, η ρευστότητα στις κατασκευαστικές επιχειρήσεις είναι μηδενική και καθώς τα έργα εξαρτώνται από την τραπεζική χρηματοδότηση, εφόσον αυτή σταμάτησε, νομοτελειακά δεν μπορούν να συνεχιστούν.
Σύμφωνα με τον κ. Περιστέρη, μέχρι την Παρασκευή υπήρχε η ελπίδα για συμφωνία με τους δανειστές ώστε να εκταμιευθούν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Η ΕΤΕπ επρόκειτο να καλύψει και τμήμα της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου για τα έργα που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης.Ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ερώτηση για το εάν θα σταματήσουν εκ νέου οι εργασίες στους οδικούς άξονες λόγω χρηματοδότησης, επισήμανε ότι τον απόλυτο έλεγχο τον έχουν οι τράπεζες. Πρόσθεσε επίσης ότι οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν πως οι τράπεζες μπορούν να σταματήσουν αυτόματα τη χρηματοδότηση σε περίπτωση καθυστέρησης της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου, όπως συμβαίνει σήμερα.
πηγές : euro2day.gr / naftemporiki.gr