Είναι πολλά τα έργα στο Πακέτο Γιουνκέρ;

Μεγάλη κουβέντα γίνεται για τα έργα του Πακέτου Γιουνκέρ. Πολλά τα έργα που η χώρα επιδιώκει να υλοποιήσει, προσελκύοντας επενδυτές από όλο τον κόσμο. Τελικά το πόσα και ποια έργα θα προχωρήσουν, θα είναι θέμα απόφασης της ελεύθερης αγοράς.

Αυτό σημαίνει ότι οι επενδυτές με τεχνικό-οικονομικά κριτήρια θα αποφασίσουν σε ποια έργα θα θελήσουν να ρίξουν χρήματα.Τώρα, αν θέλουμε να κάνουμε μία ανάλυση στα έργα, θα πρέπει να εξαιρέσουμε εκείνα που απευθύνονται από ιδιωτικά σχήματα σε ιδιώτες επενδυτές και να βάλουμε κάτω από το μικροσκοπικό μας φακό τα έργα που το Κράτος έχει βάλει στη λίστα θέλοντας να προσελκύσει επενδυτές.

Σε αυτό το μικροσκόπιο, θα δούμε ότι κάποια από τα έργα που είναι μέσα, είναι μεν πολύ χρήσιμα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία αλλά είναι αμφίβολο το κατά πόσο μπορούν να θεωρηθούν εμπορικά και να καταφέρουν να τραβήξουν κεφάλαια, άρα και να υλοποιηθούν.Σε αυτή τη σκέψη μπορείς γρήγορα να ξεχωρίσεις τέτοια έργα. Το έργο συνδυασμένων μεταφορών (τρένο-λιμάνι) Πάτρα-Κυλλήνη-Καλαμάτα ας πούμε είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βρει ανταπόκριση. Απαιτούνται περισσότερα από 600εκ.ευρώ και η απόδοση του με βάση τη λειτουργία δεν πείθει εύκολα ότι μπορεί να “αποδώσει” γρήγορα όπως θα ήθελε ένας επενδυτής.Επίσης δύσκολα θα πειστεί ένας επενδυτής να δώσει χρήματα για έργα Μετρό καθώς η χώρα μας επιδοτεί τη λειτουργία τους, ενώ ακόμα και η πρόταση για πληρωμές διαθεσιμότητας είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί αφού θα απαιτούνταν τεράστια ποσά ετησίως που θα επιβάρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό.

Από την άλλη η προσπάθεια να εξευρεθούν κεφάλαια είναι θεμιτή υπό την έννοια ότι αν καταφέρεις να τραβήξεις ακόμα και απροσδόκητα κεφάλαια, τότε γιατί να μην το κάνεις;
Σε όλη αυτή τη θολούρα του Πακέτου Γιουνκέρ, μπορεί να δει κανείς ξεκάθαρα πόσο η ελεύθερη αγορά μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα και να υλοποιήσει project που σε άλλη περίπτωση η χώρα θα έπρεπε να περιμένει πολλά χρόνια να υλοποιηθούν μέσα από κάποιο μελλοντικό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα και κάτω από ποιες προϋποθέσεις.Αυτή η χρονική περίοδος ουσιαστικά μέσα από τις ζυμώσεις που θα γίνουν με τους υποψήφιους επενδυτές θα βγάλουν κάποια σημαντικά project που θα έρθουν να συμπληρώσουν τα σημαντικά κενά που έχει το ΕΣΠΑ 2014-2020 με τα ελάχιστα νέα έργα υποδομής που το συνοδεύουν.

Έτσι, η ζυγαριά ακόμα και αν δεν δούμε αρκετά έργα να τραβούν χρηματοδότηση θα είναι πάντα θετική καθώς θα εισρεύσουν επενδύσεις που σε άλλη περίπτωση δεν θα έρχονταν. Και αν σας έρχεται στο μυαλό το γνωμικό “στην αναβροχιά καλό και το χαλάζι” εγώ θα σας πως τέτοια χαλάζι είναι καλοδεχούμενο και επιθυμητό.

πηγή : ypodomes.com