Θεωρώντας τη δυνατότητα δικαίωμα στην εργασία

Του Δημήτρη Παπαδάκη

Σχεδόν σαν να ψάχνεις ψύλλους στα άχυρα είναι η προσπάθεια να βρεις μια ψύχραιμη προσέγγιση και χωρίς ιδεοληψίες στο θέμα με την καθαρίστρια καταδικάστηκε σε δεκαετή κάθειρξη 53χρόνη καθαρίστρια, η οποία πλαστογράφησε το πτυχίο της προκειμένου να βρει δουλειά. Σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας η εν λόγω πλαστογράφησε το πτυχίο της Ε Δημοτικού δηλώνοντας ότι είναι τελειόφοιτη της ΣΤ΄ δημοτικού.

Οπωσδήποτε η απόφαση των δικαστών εξαντλεί την αυστηρότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η πράξη της δεν είναι καταδικαστέα. Η οργή μας για τα μεγάλα σκάνδαλα που ουσιαστικά χρεοκόπησαν αυτή τη χώρα και για τους επιτήδειους που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο κατάφεραν να ξεγλιστρήσουν από τη Δικαιοσύνη, δεν πρέπει να μας τυφλώνει… Η εν λόγω με την πράξη της να πλαστογραφήσει το απολυτήριό της ουσιαστικά έκλεψε τη θέση αυτή από κάποιον άλλον. Σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας η εν λόγω διορίστηκε με το… πλαστό της απολυτήριο το 1996 σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Ας σκεφτούμε όμως αυτή τη γυναίκα που ήταν πρώτη επιλαχούσα στο συγκεκριμένο διαγωνισμό με κανονικό και όχι μαϊμού πτυχίο…. Το αδίκημα σε καμία των περιπτώσεων δεν αξίζει μια τέτοια σκληρή ποινή, όμως ας μην την βγάλουμε και αθώα… Ποινή πρέπει να υπάρξει. Και η ποινή, όταν χιλιάδες παλιότερα και σχεδόν ένα εκατομμύριο τώρα πτυχιούχοι ΑΕΙ είναι άνεργοι, πρέπει να είναι τέτοια που ο ένοχος θα τη νιώσει. Θα νιώσει ότι τιμωρήθηκε αναλογικά με αυτό που έκανε. Όταν λοιπόν χωρίς να αξίζεις μια θέση την “κλέβεις” από κάποιον που την αξίζει, το δίκαιο θα ήταν ούτε μία μέρα φυλακή, αλλά να επιστραφεί -δεδομένου ότι έστω και παρανόμως δούλεψε- το ήμισυ των μισθών που έλαβε.

Το κύμα συμπαράστασης για την… αδικία εμπεριέχει και πολλά αριστερίστικα σχόλια που ως συνήθως παραποιούν τον πραγματικό κόσμο. Θα ήταν πολύ ωραίο όλοι οι άνθρωποι να είχαν δικαίωμα στην εργασία. Όμως στον πραγματικό κόσμο όλοι οι άνθρωποι απλώς έχουν τη δυνατότητα για εργασία! Για εργασία ανάλογα με προσόντα τους και τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας. Γι΄αυτό είναι πολύ σημαντικό όλοι να έχουμε δικαίωμα στην εκπαίδευση και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, για να μπορέσει ο καθένας να αποκτήσει τις δεξιότητες, τις γνώσεις, να αναπτύξει τα ταλέντα του. Και όλα αυτά θα του δώσουν τις δυνατότητες για εργασία.