Δράση του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου: «Ρομποτική και Κλιματική Αλλαγή – Εφαρμογές στην Αγροτική Παραγωγή»

Ο Τομέας Πληροφορικής του σχολείου μας για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά υλοποίησε δράση με θέμα: «Ρομποτική και Κλιματική Αλλαγή – Εφαρμογές στην Αγροτική Παραγωγή»

Βασικοί στόχοι της δράσης, είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και ιδιαίτερα της νέας γενιάς για το θέμα της κλιματικής αλλαγής του πλανήτη που χρήζει άμεση αντιμετώπιση ως ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα των καιρών μας.H αλλαγή του κλίματος αποτελεί παγκόσμια πρόκληση που δεν σέβεται τα εθνικά σύνορα. Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει πλέον κάθε χώρα σε κάθε ήπειρο και η υπερθέρμανση του πλανήτη αποτελεί πιθανότατα τη μεγαλύτερη απειλή του αιώνα μας.Πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες, άνθρωποι του πνεύματος και των τεχνών, καθώς και πολλές διάσημες προσωπικότητες από όλο το επαγγελματικό φάσμα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες αλλά και τις ηγεσίες των χωρών παγκοσμίως να λάβουν άμεσα δράση.

Βρισκόμαστε πλέον στην αυγή της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης. Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επελαύνει με θετικές και αρνητικές συνέπειες για την κοινωνία. Έχοντας πλέον στη διάθεσή μας μέσα και «εργαλεία» όπως την τεχνητή νοημοσύνη και τα ρομπότ, μπορούμε να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής. Μιας κλιματικής αλλαγής που μαζί με τον υπερπληθυσμό και την αγροτική παραγωγή, εξυφαίνουν τις επόμενες μεγάλες επισιτιστικές κρίσεις. Η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη για τα εκατομμύρια «κλιματικών» προσφύγων, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του ΟΗΕ.

Στα προαναφερόμενα πλαίσια, η χαρισματική ομάδα Ρομποτικής του σχολείου μας η οποία απαρτίζεται από τους καθηγητές Πληροφορικής κ. Παπαθανασίου Λεωνίδα, Κοντόση Κωνσταντίνα, Μαρκή Γεώργιο, Τίτη Άγγελο, Λουρόπουλο Αθανάσιο, Πεφάνη Κων/νο, Γεωργίου Ειρήνη με επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση, εμπνέει και καθοδηγεί τους μαθητές υλοποιώντας την παραπάνω δράση.

Επιπλέον θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι :
α. το μαθητικό δυναμικό του σχολείου προέρχεται κυρίως από αγροτικές περιοχές, οπότε η εκπαίδευση σε σύγχρονες τεχνολογίες στην αγροτική παραγωγή είναι επιβεβλημένη.
β. οι νέοι να αντιληφθούν τις επαγγελματικές διεξόδους που μπορεί να παράσχει η τεχνική εκπαίδευση και την προετοιμασία των μαθητών για να ανταποκριθούν σε ένα επάγγελμα ή / και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην επόμενη βαθμίδα.
Συγχαρητήρια για άλλη μια φορά στους καθηγητές που ενέπνευσαν τους μαθητές να υλοποιήσουν τη δράση με την καθοδήγησή τους, μια δράση με πολλές προεκτάσεις στο μέλλον.