Οι 54 δράσεις του ΣΒΑΚ του Δήμου Αγρινίου

Η αρχική έκδοση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Αγρινίου εγκρίθηκε χθες από το Δημοτικό Συμβούλιο Αγρινίου. Επόμενο στάδιο θα είναι η τελική του έγκριση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κάτι που εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει περίπου μέχρι τον Οκτώβριο.

Το κύριο αντικείμενο του ΣΒΑΚ είναι ο σχεδιασμός του συστήματος κινητικότητας του Δήμου σε χρονικό ορίζοντα 10ετίας και ο στόχος του είναι η αναβάθμιση των συνθηκών κινητικότητας ώστε οι μετακινήσεις στο Δήμο να γίνουν εύκολες, προσβάσιμες, βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον.

Το Σχέδιο Δράσης του ΣΒΑΚ αποτελείται από 54 διακριτές ενέργειες – προτεινόμενα έργα. Ενώ θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ουσιαστικά το ΣΒΑΚ αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την άντληση πόρων από τα κοινοτικά προγράμματα, καθώς κάθε έργο των επόμενων ετών για να χρηματοδοτηθεί, είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από άλλα κοινοτικά προγράμματα, θα πρέπει να είναι ενταγμένο στο ΣΒΑΚ.

  1. Συγκρότηση και Λειτουργία Γραφείου ΒΑΚ Αγρινίου Δήμος Αγρινίου
  2. Σχεδιασμός – Διενέργεια εκστρατείας ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και ενημέρωσης για την αστική κινητικότητα
  3. Σύναψη προγραμματικής συνεργασίας με «Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε.»: Συνδιαμόρφωση σχεδίου κοινής δράσης και συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων βιωσιμότητας της δημόσιας συγκοινωνίας στο Δήμο Αγρινίου και για την από κοινού υλοποίηση των προτάσεων του ΣΒΑΚ για τη συγκοινωνία
  4. Εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας αστικής συγκοινωνίας
  5. Εφαρμογή προτάσεων οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας αστικής συγκοινωνίας :
  • Αντικατάσταση/Αναβάθμιση στόλου
  • Εκσυγχρονισμός στάσεων
  • Βελτίωση συχνοτήτων
  • Σύστημα ενιαίου κομίστρου
  • Δυναμική ενημέρωση κοινού με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών
  1. Προμήθεια δύο ηλεκτρικών minibus Βελτίωση κάλυψης και εξυπηρέτησης της δημόσιας συγκοινωνίας στο κέντρο της πόλης
  2. Πιλοτική λειτουργία νέας κυκλικής διαδρομής κέντρου [Μ3]
  3. Εισήγηση προς Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος για ενοποίηση εδρών ταξί
  4. Υλοποίηση Προγραμματισμένων Έργων ανάπλασης οδικών τμημάτων και κοινόχρηστων χώρων. Επιγραμματικά οι παρεμβάσεις αυτές είναι:
  • Αρχιτεκτονική Διαμόρφωση Πεζοδρομημένων Οδικών Τμημάτων Κέντρου Πόλης
  • Αναπλάσεις – Βελτιώσεις Οδών Κέντρου Πόλης Αγρινίου
  • Ανάπλαση Οδών Μαβίλη και Παπαφώτη
  • Ανάπλαση οδών Χαρ. Τρικούπη και Βαρνακιώτη
  • Ανάπλαση οδού Μακρή
  • Ανάπλαση οδού Γρίβα
  • Ανάπλαση Δημοτικού Πάρκου
  • Κατασκευή Δικτύου Πεζόδρομου και Ποδηλατόδρομου στην περιαστική περιοχή Αγ. Ιωάννη Ρηγανά
  • Ανάπλαση Έκτασης Θεάτρου Αγίου Κωνσταντίνου
  • Διαμόρφωση Κοινόχρηστων Χώρων στο Ανατολικό Μέτωπο της οδού Εθν. Ανεξαρτησίας στην περιοχή του Αγ. Κωνσταντίνου
  • Ανάπλαση οδού Εθν. Αντιστάσεως μεταξύ των κόμβων της με τις οδούς Γουρίτσης και Αγ. Βαρβάρας
  1. Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού βραχυχρόνιας στάθμευσης ποδηλάτων
  2. Εκπόνηση εργασίας καταγραφής στοιχείων του οδικού δικτύου του Δήμου : Καταγραφή γεωμετρικών στοιχείων και υφιστάμενης σήμανσης του οδικού δικτύου με τη μέθοδο Mobile Mapping, που αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες αυτόματης καταγραφής και γεωεντοπισμού, καθιστώντας εφικτή και εύκολη την πλήρη καταγραφή και τον έλεγχο του δημοτικού οδικού δικτύου
  3. Εκπόνηση μελέτης «Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας»
  4. Εκπόνηση σχεδιασμού δικτύου ήπιας μετακίνησης
  5. Επικαιροποίηση – Αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης Αγρινίου
  6. Εφαρμογή λειτουργικών παρεμβάσεων στην οργάνωση κυκλοφορίας και στάθμευσης, βάσει προτάσεων ΣΒΑΚ και αναθεωρημένης κυκλοφοριακής μελέτης
  7. Υλοποίηση 3 αστικών ποδηλατοδρόμων. Δημιουργία 3 αστικών ποδηλατοδρόμων με διαχωρισμένο διάδρομο κίνησης:
  • Διαδρομή Ν-Α, συνολικού μήκους 4457 μέτρων, που αποτελεί και συνέχεια του προγραμματισμένου περιαστικού ποδηλατόδρομου στην περιοχή Αγ. Ιωάννη Ρηγανά
  • Διαδρομή Ν-Δ, συνολικού μήκους 1160 μέτρων
  • Διαδρομή Β-Δ, στην περιοχή του Αγ. Κων/νου, συνολικού μήκους 1540 μέτρων
  1. Υλοποίηση ενιαίου δικτύου ήπιας μετακίνησης – παρεμβάσεων Σ.Α.Π.
  • Ανάπλαση-Διαπλάτυνση πεζοδρομίων αστικών οδών, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων
  • Διαμόρφωση οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, συνολικού μήκους 3,2 χιλιομέτρων
  • Πεζοδρόμηση οδών, συνολικού μήκους 3,3 χιλιομέτρων
  1. Εφαρμογή και λειτουργία του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και πληροφόρησης, βάσει εγκεκριμένου έργου υπό υλοποίηση
  2. Εγκατάσταση και λειτουργία των Σημείων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), βάσει εγκεκριμένου έργου υπό υλοποίηση: Η προγραμματισμένη παρέμβαση αφορά τη διαμόρφωση θέσεων στάθμευσης επί της οδού, οι οποίες θα παρέχουν τη δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Συγκεκριμένα, θα χωροθετηθεί 1 Σ.Φ.Η.Ο. για κάθε 1000 θέσεις στάθμευσης, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία Σ.Φ.Η.Ο. σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, σε χώρους στάσης ταξί και σε θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης ΑΜΕΑ
  3. Εξασφάλιση κατάλληλων χώρων περιμετρικά του κέντρου και διαμόρφωση τους σε δημοτικούς χώρους στάθμευσης
  4. Προμήθεια και εγκατάσταση νέου εξοπλισμού Σ.Φ.Η.Ο. σε δημοτικούς χώρους στάθμευσης
  5. Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού και συστήματος για τη διαμόρφωση φωτοβολταϊκού πάρκου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (solar carport),εντός δημοτικού χώρου στάθμευσης
  6. Υλοποίηση προτάσεων επικαιροποιημένης Κυκλοφοριακής Μελέτης για τη στάθμευση
  7. Διερεύνηση διαθεσιμότητας κατάλληλου χώρου στην περίμετρο της πόλης και διαμόρφωση του χώρου αυτού σε δημοτικό χώρο αποκλειστικής στάθμευσης βαρέων οχημάτων
  8. Εισήγηση προς ΠΔΕ για σύνταξη νέου κανονισμού απαιτήσεων στάθμευσης σε νέα κτίρια
  9. Ανάπτυξη βάσης δεδομένων ατυχημάτων
  10. Σύναψη συνεργασίας με Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (ΠΔΕ) για την από κοινού χρηματοδότηση και σχεδιασμό των παρεμβάσεων στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο
  11. Εφαρμογή των μέτρων που προτείνει η «Μελέτη Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας στο οδικό δίκτυο του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, (Εγνατία Α.Ε. 2015)»
  12. Εκπόνηση μελέτης θωράκισης οικισμών που διατρέχονται από το επαρχιακό ή εθνικό οδικό δίκτυο
  13. Υλοποίηση παρεμβάσεων θωράκισης οικισμών που διατρέχονται από το επαρχιακό ή εθνικό οδικό δίκτυο
  14. Εκπόνηση μελέτης προστασίας ευαίσθητων περιοχών εντός αστικού ιστού, όπως χρήσεις γης εκπαίδευσης, πρασίνου, αθλητισμού, εμπορίου και αναψυχής
  15. Εφαρμογή σχεδιασμού προστασίας ευαίσθητων περιοχών εντός αστικού ιστού
  16. Εκπόνηση μελέτης Σήμανσης Ασφάλισης
  17. Υλοποίηση μελέτης Σήμανσης Ασφάλισης
  18. Εκπόνηση μελέτης κατασκευής δύο ανισόπεδων διαβάσεων επί της ΕΟ5, εντός πόλης Αγρινίου
  19. Κατασκευή δύο ανισόπεδων διαβάσεων στον άξονα της ΕΟ5 : Δημιουργία ανισόπεδης διάβασης πεζών και ποδηλάτων στο ύψος του υπεραστικού σταθμού ΚΤΕΛ Αιτ/νίας και στο ύψος της οδού Καλλέργη. Πρόκειται που αποτελούν περιοχές σημαντικών ροών πεζών και υψηλής επικινδυνότητας, με θανατηφόρα συμβάντα (ατυχήματα με παράσυρση πεζών).
  20. Συγκρότηση μόνιμης «Επιτροπής Εργασίας Εφοδιασμού Αγρινίου» μεταξύ Δήμου, εμπορικού συλλόγου και εμποροβιομηχανικού επιμελητηρίου, για την εξέταση και προώθηση θεμάτων εφοδιαστικής
  21. Εκπόνηση μελέτης διαμόρφωσης Χώρου Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων περιμετρικά της πόλης και πλησίον του εθνικού οδικού δικτύου
  22. Υλοποίηση Χώρου Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων
  23. Σχεδιασμός και Εφαρμογή προγράμματος ‘πράσινης’ εφοδιαστικής
  24. Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος εξυπηρέτησης και δυναμικής πληροφόρησης
  25. Υλοποίηση έργου «Ανάπλαση Βορειοανατολικής Εισόδου Πόλης Αγρινίου» Προβλέπεται να αναδιαμορφωθεί ως κυκλικός ο κόμβος: Εθν. Αντιστάσεως – Γουρίτσης – Καρπενησίου και η ανάπλαση του περιβάλλοντος οδικού χώρου που αποτελεί τη Βορειοανατολική Είσοδο (πύλη) της Πόλης του Αγρινίου
  26. Εκπόνηση μελέτης αναδιαμόρφωσης κόμβων του Περιμετρικού Άξονα με τις οδούς Μιχαλακέα (ανατολικά) και Εθν. Αντίστασης (βορειοδυτικά)
  27. Υλοποίηση αναδιαμόρφωσης κόμβων του Περιμετρικού Άξονα με τις οδούς Μιχαλακέα και Εθν. Αντίστασης : Οι κόμβοι προτείνεται να αναδιαμορφωθούν σε κυκλικούς, έτσι ώστε να καταστεί πιο ασφαλής και πιο εύκολη η εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας στη περιφέρεια της πόλης
  28. Διάνοιξη οδού Εθνικής Ανεξαρτησίας και σύνδεση με οδό Ελ. Βενιζέλου (Ρεμπελιάς)
  29. Επέκταση και Εφαρμογή Σχεδίου Πόλης, βάσει ΓΠΣ
  30. Σχεδιασμός και ωρίμανση της ολοκλήρωσης του Περιμετρικού Άξονα νότια και δυτικά της εθνικής οδού (ΕΟ5)
  31. Υλοποίηση της ολοκλήρωσης του Περιμετρικού Άξονα νότια και δυτικά της εθνικής οδού (ΕΟ5) : Ο μακροπρόθεσμος κυκλοφοριακός σχεδιασμός (ΓΠΣ 2013, Αναθεωρημένη Κυκλοφοριακή Μελέτη 2009) προβλέπει την ολοκλήρωση του περιμετρικού οδικού δακτυλίου, με την δημιουργία νέου άξονα που θα ενώνει τον κόμβο Σταδίου της Ε.Ο. με τον κόμβο Κατράκη – ΕΟ5, στην περίμετρο του αστικού ιστού του Π.Σ. Αγρινίου
  32. Σχεδιασμός και ωρίμανση υλοποίησης νότιουδυτικού παρακαμπτήριου άξονα Π.Σ. Αγρινίου
  33. Υλοποίηση νότιου-δυτικού παρακαμπτήριου άξονα Π.Σ. Αγρινίου
  34. Υλοποίηση άμεσης σύνδεσης Π.Σ. Αγρινίου με Αυτοκινητόδρομο 5 (Ιονία Οδός)
  35. Εισήγηση για υποβάθμιση στο δευτερεύον εθνικό δίκτυο του τμήματος της ΕΟ5 εντός του Π.Σ. Αγρινίου : Η υποβάθμιση κατηγορίας και ρόλου του τμήματος της ΕΟ5, εντός Π.Σ. Αγρινίου, θα επιτρέψει την υλοποίηση παρεμβάσεων που είναι απαραίτητες για την πλήρη ενοποίηση του αστικού ιστού εκατέρωθεν του άξονα της ΕΟ5
  36. Σχεδιασμός και ωρίμανση έργου υπογειοποίησης τμημάτων της εθνικής οδού στο ύψος του κόμβου «Σταδίου» και «Αγ. Δημητρίου»
  37. Υλοποίηση της υπογειοποίησης τμημάτων της εθνικής οδού στο ύψος του κόμβου «Σταδίου» και «Αγ. Δημητρίου» : Ο άξονας της ΕΟ5 διχοτομεί την πόλη, αποτελώντας εμπόδιο για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων και την ασφαλή μετακίνηση. Ειδικά στην περιοχή του κόμβου Αγ. Δημητρίου όπου υπάρχει το δικαστικό μέγαρο, ο χώρος πρασίνου του ΙΝ Αγ. Δημητρίου και πλήθος υπεραγορών και εμπορικών καταστημάτων, η ανάγκη για «ενοποίηση» του αστικού ιστού καθίσταται πιο επιτακτική Ο κόμβος «Σταδίου» διαθέτει πολλά αρνητικά χαρακτηριστικά ως προς την οδική ασφάλεια, ενώ αποτελεί και κρίσιμο σημείο σύνδεσης του υφιστάμενου περιμετρικού άξονα της πόλης με την προτεινόμενη επέκταση της περιμετρικής.