Στα i-bank pay spot παραπέμπει η “Εθνική” μετά το κλείσιμο του υποκαταστήματός της στο Αγρίνιο

Πως σκέπτονται οι Τράπεζες : Όλο και λιγότερα τραπεζικά καταστήματα

Η αναδιάρθρωση του δικτύου των υποκαταστημάτων των τραπεζών τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει σε πολλές περιοχές αντιδράσεις, ιδίως σε μικρούς περιφερειακούς δήμους, που είδαν να μένουν με ένα ή και με κανένα τραπεζικό κατάστημα στην περιοχή τους. Και στην Αιτωλοακαρνανία υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα : Βόνιτσα, Θέρμο, Κατούνα, Μύτικας.

Η πρακτική όμως των συγχωνεύσεων των τραπεζικών υποκαταστημάτων από ό,τι φαίνεται θα συνεχιστεί, όσο η ηλεκτρονική τραπεζική κερδίζει έδαφος. Πρόσφατο παράδειγμα το γεγονός ότι η Εθνική Τράπεζα έμεινε με ένα κατάστημα στο Αγρίνιο κλείνοντας αυτό που βρίσκοντας επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως.
Λίγες μέρες μετά το κλείσιμο του εν λόγω υποκαταστήματος, η Εθνική Τράπεζα εξήγησε την απόφασή της με έγγραφό της που διαβιβάστηκε στη βουλή στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου και είναι αποκαλυπτικό για το πώς σκέπτονται οι τράπεζες.

Κατ’ αρχάς από την πλευρά της Εθνικής Τράπεζας διευκρινίζεται ότι συνεκτιμώντας τόσο τις ανησυχίες του κοινού, όσο και τις θέσεις των βουλευτών καθώς και τοπικών φορέων και παραγόντων είχε αναστείλει μέχρι πρότινος την υλοποίηση του πλάνου αναδιάρθρωσης και πλέον αφού επαναξιολόγησε διεξοδικώς το θέμα, το πλάνο επανήλθε προς υλοποίηση.

Από εκεί και πέρα η Εθνική Τράπεζα υπογραμμίζει ότι τα καταστήματά της στο Αγρίνιο απείχαν μεταξύ τους μόλις 700 μέτρα. Έτσι επισημαίνει ότι για τις ανάγκες της τραπεζικής εξυπηρέτησης των κατοίκων λειτουργεί στο δήμο Αγρινίου 8 ATMs, εκ των οποίων 5 λειτουργούν σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και τοπικούς φορείς και τρία στα υποκαταστήματα της. Μέσω αυτών, σύμφωνα με την Τράπεζα, παρέχεται μεγάλο εύρος συναλλαγών που καλύπτει τον κύριο όγκο των συναλλακτικών αναγκών της πελατείας.

Πως όμως θα εξυπηρετούνται οι πολίτες και ιδίως οι ηλικιωμένοι που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις διαδικασίες του e-banking;
Η Εθνική Τράπεζα απαντά ότι «παρέχει ένα ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων λιανικής μέσω της υπηρεσίας i-bank pay spot από τα οποία δύναται να εξυπηρετηθούν ακόμα και συναλλασσόμενοι. που δεν είναι εξοικειωμένοι με ηλεκτρονικά μέσα. Συγκεκριμένα μέσω των pay spots οι συναλλασσόμενοι πελάτες και μη της τράπεζας έχουν τη δυνατότητα άμεσης και απευθείας πληρωμής υποχρεώσεων (ΔΕΚΟ, τηλεπικοινωνιών, ασφαλίστρων, οφειλών προς το δημόσιο) με χρήση μετρητών ή χρεωστικής. πιστωτικής κάρτας της τράπεζας ή άλλων τραπεζών, με ταχύτητα, ασφάλεια, διευρυμένο ωράριο και με λήψη απόδειξης. Ειδικώςς στο δήμο Αγρινίου λειτουργούν 18 pay-spots εγκατεστημένα σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της πόλης του Αγρινίου.

Αναφορικά με την ηλεκτρονική τραπεζική η Εθνική Τράπεζα επικαλείται στατιστικά στοιχεία βάσει των οποίων «ήδη σήμερα εννέα στις δέκα συναλλαγές πραγματοποιούνται από την πελατεία μας μέσω των ηλεκτρονικών δικτύων χωρίς την ανάγκη επίσκεψης στα ταμεία των καταστημάτων της Τράπεζας». Παράλληλα από την Εθνική Τράπεζα, τονίζεται ότι στο πλαίσιο του μετασχηματισμού που διενεργείται «προωθείται η χρήση των ψηφιακών καναλιών παρέχοντας τη δυνατότητα στους πελάτες μας να χρησιμοποιούν το μέσο συναλλαγών, που τους εξυπηρετεί αποτελεσματικότερα (internet banking, phone banking, mobile banking κτλ), ώστε να πραγματοποιούν ένα ευρύ φάσμα συναλλαγών, οι οποίες σημειωτέον εμπλουτίζονται διαρκώς με στόχο την εξυπηρέτηση του πελάτη χωρίς να είναι απαραίτητη η επίσκεψη του σε κατάστημα ή ATM του δικτύου μας από οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο (smartphone, tablet, laptop, ηλεκτρονικό υπολογιστή ή μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας (210 4848484), καθημερινά σε 24ωρη βάση, με πολλαπλά οφέλη τόσο για τους συναλλασσόμενους όσο και για την Ελληνική οικονομία».

Επιπλέον, η Εθνική Τράπεζα επικαλείται τις δυνατότητες απομακρυσμένης εξυπηρέτησης των ιδιωτών, καθώς υποστηρίζει ότι έχει αναπτύξει νέες δυνατότητες επικοινωνίας της πελατείας με το δίκτυο καταστημάτων της, εισάγοντας σύστημα προγραμματισμού ραντεβού (μέσω βιντεοκλήσης ή τηλεφωνικής επικοινωνίας ήεπισκέψεις στο κατάστημα). Τέλος, αναφορικά με την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων η Εθνική Τράπεζα υποστηρίζει ότι αναβαθμίζονται και εμπλουτίζονται διαρκώς τα ηλεκτρονικά προϊόντα και υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις, ώστε να παρέχονται σύγχρονες λύσεις, προσαρμοσμένες στα σημερινά δεδομένα και με προοπτική στις ανάγκες του μέλλοντος.