Δρόμος Πογωνιά – Πλαγιά : Πέμπτη… επανεκκίνηση, αφού πλήρωσε το Υπουργείο

Τρία χρόνια μετά τη σύμβαση και 17 μήνες μετά την αρχική προθεσμία έχει υλοποιηθεί το 55% του έργου

Το 55% του δρόμου Πογωνιά – Πλαγιά έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, τρία χρόνια μετά τη συμβασιοποίηση του. Το έργο, που η αρχική προθεσμία για την ολοκλήρωσή του ήταν το Σεπτέμβριο του 2021, έχει αντιμετωπίσει προβλήματα χρηματοροής, με αποτέλεσμα να εξελίσσεται μετ΄εμποδίων. Η καθυστέρηση που παρατηρείται στην πρόοδο του έργου ετέθη  στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας μετά από ερώτηση των συμβούλων της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης «Δικαίωμα στην Πρόοδο».

Η ενημέρωση που παρείχε η Περιφερειακή Αρχή ήταν, εκτός από το ποσοστό υλοποίησης του έργου μέχρι σήμερα, πως σύντομα αναμένεται να επανεκκινήσουν οι εργασίες καθώς στις 28/2 πληρώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών ο πέμπτος λογαριασμός του έργου ύψους 446.000 ευρώ. Το έργο, που έχει προϋπολογισμό 6,3 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών, έχει φορέα υλοποίησης της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και μέχρι σήμερα πέντε φορές (!) ο ανάδοχος του έργου έχει προβεί σε ειδική δήλωση διακοπής εργασιών, λόγω των καθυστερήσεων στην εξόφληση του έργου. Σύμφωνα πάντως με την Περιφερειακή Αρχή, οι καθυστερήσεις οφείλονται στην έλλειψη πιστώσεων από την πλευρά του Υπουργείου, που πληρώνει το έργο.

Από την πλευρά της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης ο Β. Σώζος που εξέθεσε το ερώτημα επέκρινε παλαιότερες δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Θ. Μαυρομμάτη «πως το έργο εντάχθηκε χωρίς χρήματα». Απαντώντας ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης τόνισε το θέμα δεν ενδείκνυται για αντιπαράθεση και δημιουργία εντυπώσεων. Διευκρίνισε επίσης πως όταν εντάχθηκε το έργο είχε προϋπολογισμό από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά δεν είχε πιστώσεις. Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα, το έργο της μερικής ανακατασκευής του παλαιού Νοσοκομείου Αγρινίου, που εντάχθηκε και αυτό στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και αρχικά είχε πιστώσεις μόλις 100.000 ευρώ (σ.σ. το έργο αυτό δεν έχει καν δημοπρατηθεί μέχρι σήμερα για λόγους ανωριμότητας). Μάλιστα απαντώντας στις αιτιάσεις για το εάν οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν κάνει τις σχετικές προβλέψεις – αίτημα στο Υπουργείο για πιστώσεις, επικαλέστηκε σχετικό έγγραφο και επανέλαβε ότι η καθυστέρηση οφείλεται στο Υπουργείο. «Γίνεται αγώνας για να μην καταστραφεί η εργολαβία» πρόσθεσε ακόμη ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας υπογραμμίζοντας την επιμονή του αναδόχου να τελειώσει το έργο περιμένοντας το Υπουργείο να πληρώσει.

Η δεύτερη απόπειρα να τελειώσει ο δρόμος

Ο οδικός άξονας Πογωνιάς – Πλαγιάς, χωροθετείται από τη θέση «Βαθυαβάλι» έως και τα όρια του οικισμού Πλαγιάς και περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις και εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ακτίου – Βόνιτσας, με τις οποίες θα ολοκληρωθούν εργασίες που είχαν ξεκινήσει με παλαιότερη εργολαβία, αλλά δεν περατώθηκαν, ενώ προβλέπεται και η πλήρης κατασκευή άλλων τμημάτων δρόμου, καθώς επίσης η σύνδεσή του με τους υπάρχοντες δημοτικούς δρόμους στην περιοχή.

Με την ολοκλήρωση των εργασιών θα γίνει βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της ήδη υπάρχουσας οδού με τοπικές διαπλατύνσεις, κατασκευή τεχνικών έργων, κατασκευή οδοστρωσίας-ασφαλτικών, κατασκευή τεχνικών απορροής όμβριων, τοίχοι αντιστήριξης, κατασκευή επιχωμάτων και τοποθέτηση οριζόντιας και κάθετης σήμανσης. Παρεμβάσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα οδικής ασφάλειας και αναβαθμίζουν την ποιότητα των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων.

Η αναγκαιότητα κατασκευής του έργου είναι αυτονόητη, καθώς αφορά μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συνεχιζόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και αρκετές επενδύσεις στο τομέα της παραθεριστικής κατοικίας και των ξενοδοχείων. Στην περιοχή της Πογωνιάς, εξάλλου πρόκειται να κατασκευαστεί μια μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ, που έχει ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις και θα λειτουργήσει υπό το brand της Βanyan Tree.