Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι: Ίσως μόνο για τα επόμενα 21χλμ μέχρι τον Άγιο Βλάση, για τα υπόλοιπα ούτε μελέτες, ούτε χρήματα

“Παράθυρο” από τον Νίκο Ταχιάο μόνο για τα επόμενα 21χλμ μέχρι τον Άγιο Βλάση

Αν θέλει να δει κάποιος το ποτήρι μισογεμάτο στις προθέσεις της Κυβέρνησης για την υλοποίηση του διαγώνιου οδικού άξονα από το Πλατυγιάλι μέχρι τη Λαμία μέρος του οποίου είναι και η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, τότε από την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου στη Βουλή μπορεί να κρατήσει την αναφορά του πως το επόμενα 21 χλμ. στη διαδρομή μέχρι τον Άγιο Βλάση θα οδεύσουν για χρηματοδότηση μέσα στο 2024. Αν θέλει όμως κάποιος να δει το ποτήρι μισοάδειο, τότε μπορεί να σταθεί στην αναφορά του πως οι πόροι δεν είναι άπειροι και στις ανολοκλήρωτες μελέτες, που παραπέμπουν ουσιαστικά το έργο στις καλένδες.

Απαντώντας στη σχετική ερώτηση της Χριστίνας Σταρακά, αφού αναφέρθηκε στα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου Αγρίνιο – Καρπενήσι, στο ύψος Καμαρούλας, που ολοκληρώνονται αυτή την περίοδο, είπε πως «εκπονείται μελέτη και προωθείται για τα υπόλοιπα είκοσι ένα χιλιόμετρα, είναι αυτή τη στιγμή στο στάδιο της ολοκλήρωσης, θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2024, ώστε να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης».

Θέλουν επικαιροποίηση οι μελέτες

Αναφορικά με τις μελέτες για τη σύνδεση του Πλατυγιαλιού με την Ιόνια Οδό ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «εκπονούνται μελέτες υπολειπόμενες στο τμήμα Αστακός -Πλατυγιάλι και στο τμήμα Νέα Γέφυρα στον ποταμό Αχελώου μετά των προσβάσεων. Επίσης, εκπονείται και μελέτη σύνδεσης Ιόνιας Οδού με τον Αστακό, το τμήμα Γέφυρας Γουριάς – Πλατυγιάλι. Αυτές είναι οι μελέτες, των οποίων το τεχνικό αντικείμενο δεν είναι το απλούστερο δυνατόν. Είναι μελέτες, οι οποίες ωριμάζουν, θέλουν το χρόνο τους. Έχουν εκπονηθεί κάποιες από αυτές, αλλά θέλουν επικαιροποίηση με τους νέους κανονισμούς. Θέλουν επικαιροποίηση και κάποιες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, οι οποίες έχουν γίνει. Όλα αυτά είναι ενέργειες, οι οποίες γίνονται και οι οποίες συνεκτιμώνται για μελλοντική χρηματοδότηση του συνόλου του έργου».

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του συνόλου του έργου ο Νίκος Ταχιάος έκανε λόγο για πόρους που δεν είναι ανεξάντλητοι και επικεντρώθηκε στην περίπτωση του ΕΣΠΑ. «Τα έργα δεν έρχονται από μόνα τους, Δεν έρχονται επειδή αποφασίζει ένας Υπουργός ή αποφασίζουν οι πολίτες μιας πόλης ή ενός νομού ότι αυτά τα έργα θέλουμε. Χρειάζονται βασικά πράγματα. Χρειάζονται μελέτες, χρειάζεται μελέτη κόστους-οφέλους που είναι πάρα πολύ βασική και κυρίως, χρειάζεται μια προτεραιοποίηση» είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών και υπογράμμισε με νόημα πως ένα έργο μπορεί εύκολα να προτεραιοποιηθεί στο ΕΣΠΑ χωρίς να υπάρχουν μελέτες και χωρίς να προκύπτει από αντικειμενικά στοιχεία ότι αυτό είναι ένα έργο το οποίο είναι βιώσιμο και κυρίως απαραίτητο.

Τούτων δοθέντων καταλαβαίνει κανείς ότι ο διαγώνιος άξονας θα προωθεί μάλλον τμηματικά λόγω έλλειψης μελετών και χρηματοδότησης και σειρά φαίνεται να παίρνει το επόμενο τμήμα μέχρι τον Άγιο Βλάση. Από εκεί και πέρα επίσης γίνεται εύκολα κατανοητό από την αναφορά στις μελέτες σύνδεσης του Πλατυγιαλιού με την Ιόνια Οδό, πως όταν οι μελέτες σέρνονται επί χρόνια κάποια στιγμή σίγουρα θα χρειάζονται επικαιροποίηση με αποτέλεσμα το έργο να παραμένει στα χαρτιά…

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο Google News