Nέες ενέσεις ζωής, συνεχίζοντας το χορό των εργολαβικών αποζημιώσεων, δίνει το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών στις εταιρείες παραχώρησης των τεσσάρων μεγάλων οδικών έργων, για τα οποία καλλιεργείται εικόνα προόδου των έργων, ενώ εκκρεμεί η έγκριση των τραπεζών, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Βουλής για να οριστικοποιηθεί η τελική συμφωνία επανεκκίνησης, καταβάλλοντας το Δημόσιο επιπλέον 353,3 εκατ. ευρώ στους εργολάβους.
Το υπουργείο Υποδομών κατέβαλε 4,7 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό, εξοφλώντας συνολικό ποσό 29,9 εκατ. ευρώ για καθυστέρηση παράδοσης χώρων για τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων. Επίσης κατέβαλε 2,5 εκατ. ευρώ στην Κεντρική Οδό, του άξονα Ε-65, για τις απώλειες εσόδων που είχε το πρώτο τρίμηνο του 2013, επειδή δεν λειτούργησε ο σταθμός διοδίων Αγίας Παρασκευής, σε τμήμα του Μαλιακού κόλπου, που κατασκευάζεται από το Δημόσιο και θα παραδοθεί σε ένα έτος στην ιδιωτική κοινοπραξία.
Τα διόδια φέρνουν κέρδη
Παράλληλα, οι ισολογισμοί των σχημάτων παραχώρησης δείχνουν μεγάλη πτώση του κύκλου εργασιών, που συνδέεται με τη μείωση της κυκλοφορίας έως και 50%. Πράγμα που σημαίνει μεγάλο χρηματοδοτικό κενό από τις εισπράξεις διοδίων, το οποίο οι εργολάβοι και οι τράπεζες μεθοδεύουν να επιβαρυνθεί το Δημόσιο. Είναι χαρακτηριστικό πάντως ότι λόγω των διαρκών αναπροσαρμογών των τιμών των διοδίων τα σχήματα παραχώρησης, όπως δείχνουν οι ισολογισμοί της «Μωρέας Α.Ε.» και της «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου Α.Ε.», αντέχουν με πτώση μικρότερη του 10%. Η κερδοφορία τους συνεχίζεται με μεικτά κέρδη το 2012 ύψους 13 εκατ. ευρώ και 22,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Πηγή:enet.gr