Η πανακριβή και αμφίβολη τουριστική προβολή της Δυτικής Ελλάδας

Χιλιάδες ευρώ για την ενημέρωση των social media και ταξιωτικά κείμενα
Spot με… κλεψίτυπα πλάνα

Aν και ακόμη δεν έχουν παρουσιαστεί όλα τα αποτελέσματα της συνεργασίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) σχετικά με την τουριστική προβολή της Δυτικής Ελλάδας, τα πρώτα δείγματα δεν είναι ιδαιτέρως θετικά…

Καταρχήν θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο συνολικός «Σχεδιασμός και εφαρμογή δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» έχει προϋπολογισμό 315.000 €, και χρηματοδοτείται από τον ΣΕΤΕ, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει πρωτίστως τη Μελέτη/τεκμηρίωση του προωθητικού brand της Περιφέρειας, καθώς και μία σειρά από επιμέρους δράσεις όπως 12σέλιδο εντύπο, μελέτη σκοπιμότητας για εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης αερογραμμών και «αεροδρομιακού» marketing, Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Website, παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Παραγωγή video, Ενέργειες Προώθησης Β2Β, Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις κ.α.

Πάνω η αυθεντική εικόνα και κάτω το κλεψίτυπο πλάνο

Πάνω η αυθεντική εικόνα και κάτω το κλεψίτυπο πλάνο

Σποτ με 16.000 ευρώ και… κλεψίτυπα πλάνα
Tα πρώτα δείγματα των δράσεων αυτών είναι ήδη προσβάσιμα. Αρχικά η ιστοσελίδα western-greece.com καθώς και το τηλεοπτικό σπότ. Θα παραμερίσουμε αρχικά το θέμα με την ιστοσελίδα, αφού μάλλον αυτή δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Ωστόσο και από αυτή την πρώιμη μορφή, είναι εμφανές ότι η προσπάθεια υστερεί κατά πολύ αντίστοιχων των Περιφερειών για παράδειγμα Κρήτης ή Πελοποννήσου.

Πάνω η αυθεντική εικόνα και κάτω το κλεψίτυπο πλάνο

Πάνω η αυθεντική εικόνα και κάτω το κλεψίτυπο πλάνο

Όπως διαβάζουμε σε σχετική απόφαση της Περιφέρειας, η παραγωγή του σποτ κόστισε 10.000€, ενώ η Περιφέρεια επιβαρύθνηκε και με 6.150€ για έξοδα φιλοξενίας, μεταφορικών και διατροφής συνεργείου κινηματογράφησης. Το θέμα όμως που υπάρχει με το σποτ δεν είναι μόνο ότι και πάλι υστερεί σε δυναμική, αφού δεν είναι βασισμένο σε κάποιο σενάριο, όπως π.χ τα πολύ επιτυχημένα σποτ της Κρήτης, αλλά ότι η Περιφέρεια πλήρωσε 6.150 ευρώ σε έξοδα φιλοξενίας συνεργείου κινηματογράφησης, αλλά το συνεργείο από την Αιτωλοακαρνανία μάλλον δεν πέρασε…

Πάνω η αυθεντική εικόνα και κάτω το κλεψίτυπο πλάνο

Πάνω η αυθεντική εικόνα και κάτω το κλεψίτυπο πλάνο

Πάνω από 12 πλάνα του σποτ της Περιφέρειας έχουν αναπαραχθεί από το ντοκιμαντέρ για τη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου – Αιτωλικού που παρήχθη το 2015 από τον Φορέα Διαχείρισης της Λιμνοθάλασσας. Όπως μάλιστα πληροφορείται το ΑγρίνιοCulture.gr από κανένα δεν ζητήθηκε και δεν παραχωρήθηκε υλικό από το εν λόγω ντοκιμαντέρ, πράγμα που σημαίνει ότι το τουριστικό σποτ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος εμπεριέχει κλεψίτυπα πλάνα!!! Και φυσικά όταν η προβολή της περιοχής προκύπτει μέσα από τέτοιες μεθόδους, καταλαβαίνει κανείς πόσο αμφίβολα είναι τα αποτελέσματα μιας τέτοιας προβολής.

Δεκάδες χιλιάδες ευρώ για social media
Επίσης στον όλο σχεδιασμό υπάρχουν κόστη που προβληματίζουν, αφού χιλιάδες ευρώ δαπανώνται για την ενημέρωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς επίσης και ταξιωτικά κείμενα… Παραδείγματος χάρη, 34.100€ για Διαχείριση & Επικαιροποίηση περιεχομένου website & social media, 35.650€ για Ψηφιακή προώθηση σε Online δίκτυα, 41.354€ για Website (design, development), 29.016€ για Ανάπτυξη κειμένων ταξιδιωτικών εμπειριών (~ 15.000 λέξεις σε 5 γλώσσες), 22.568€ για set up social media – προώθηση brand και awareness.

Kαι δυστυχώς όλα αυτά είναι μάλλον αναμενόμενα, γιατί η Περιφέρεια επέλεξε για το εαυτό της το ρόλο του κομπάρσου στο Σχέδιο Δράσης για την τουριστική προβολή της περιοχής, αφού ο ΣΕΤΕ είναι ο φορέας που υλοποιεί τις περισσότερες δράσεις…