Agrologistics προτείνονται για την Αιτωλοακαρνανία [pics]

Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε η ημερίδα που διοργάνωσαν από κοινού η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) και το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας με θέμα «Αιτωλοακαρνανία – Τα Logistics στην Περιφέρεια: Το Όραμα και η Πράξη». Στόχος της ημερίδας ήταν η ενημέρωση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, για τις εξελίξεις, που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα και με ποιο τρόπο αυτή δύναται να συμβάλλει στην τόνωση της ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Αναλύθηκαν θέματα όπως η γεωπολιτική θέση της Αιτωλοακαρνανίας, ο λιμένας του Αστακού -ως κόμβος διατροπικών μεταφορών- και οι συνέργειες με τα αθηναϊκά Logistics. Επίσης έγινα παρουσιάσεις σχετικές με την ανάπτυξη των βιομηχανικών και επιχειρηματικών πάρκων, τις χρήσεις γης, τις αδειοδοτήσεις, τα Logistics Centers, με έμφαση στα αγροτικά Logistics.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Ν. Ροδόπουλος τόνισε ότι στόχος της ημερίδας να προωθηθεί η εθνική στρατηγική στο πλαίσιο ανάπτυξης και της περιοχής της Αιτωλοακαρνανίας. “Από το 1997 η Ελληνική Εταιρεία Logistics δημιούργησε το πρώτο master plan για την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα. Ως Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής Αλυσίδας είμαστε συνομιλητές της Πολιτείας ώστε να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη των logistics στην Ελλάδα” ανέφερε αρχικά και πρόσθεσε πως “η εφοδιαστική αλυσίδα βρίσκεται στο 11% του ΑΕΠ, δεύτερη μετά τον τουρισμό μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων μένουν και άλλα να γίνουν όπως τα εμπορευματικά πάρκα, τα agrologistics, η σύνδεση με το τραίνο”. Ο Ν. Ροδόπουλος εκτίμησε ότι “το Αγρίνιο βρίσκεται σε ένα σημαντικό γεωγραφικό σημείο που του δίνει τη δύναμη να αναπτυχθεί σε επιμέρους ειδικού τύπου logistics, όπως είναι τα agrologistics, και ας μην ξεχνάμε πως εδώ υπάρχει το 14% της παραγωγής σε αγροτικά προϊόντα, άρα θεωρώ ότι σαφέστατα υπάρχουν πλεονεκτήματα”.

Ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Παναγιώτης Ψυλλιάς μιλώντας στο ΑγρίνιοCulture.gr ανέφερε πως το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Logistics “διαπιστώσαμε πως η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί το 11% του ΑΕΠ της οικονομίας, ενώ η χώρα μας διατρέχεται από μια εκ των τριών σημαντικότερων διηπειρωτικών θαλάσσιων διαδρομών με πάνω από 24εκατ. TEUs (ένα TEU ισοδυναμεί με ένα τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών). Έτσι προσπαθούμε να αναδείξουμε την καταλληλότητα της περιοχής από άποψη γεωστρατηγική και γεωπολιτική, γιατί πλέον υπάρχουν υποδομές όπως η Ιόνια Οδός, το Πλατυγιαλί που δεν έχουμε εκμεταλλευτεί όσο θα έπρεπε, όπως και το αεροδρόμιο Ακτίου που έχουμε πληροφορίες πως μπορεί να ξεκινήσουν cargo μεταφορές”. Πρόσθεσε μάλιστα πως η ανάδειξη της περιοχής σε διακομιστικό κέντρο μπορεί να βοηθήσε στη συνολική επανεκκίνηση του αγροτικού τομέα, γιατί η εφοδιαστική αλυσίδα σημαίνει αφετηρία πρώτης ύλης μέχρι το ράφι ή το λιμάνι εξόδου για τις εξαγωγές. Ο Π. Ψυλλιάς σημείωσε μάλιστα ότι στην περιοχή υπάρχει έντονο ενδιαφέρον διότι υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν ένα σημαντικό πρόβλημα, δεν έχουν μεγάλες αποθήκες για αποθήκευση των προϊόντων τους μέχρι τη διανομή ή την εξαγωγή, ενώ το νέο νομοθετικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα στις εμπορικές αποθήκες να κάνουν ακόμη και συσκευασία για τρίτους.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Ν. Ροδόπουλου, προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Π. Ψυλλιά, αντιπροέδρου του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας

View post on imgur.com