Θα πιάσουν τόπο τα 230χιλιάρικα του ηλεκτρονικού καλαθιού της περιφέρειας;

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προκηρύσσει ανοικτό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για το έργο «Ηλεκτρονικό Καλάθι Προϊόντων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας «Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα Δυτικής Ελλάδας» του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδας.

Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι οποίες θα παρέχουν αφενός μεν στον παραγωγό και στον μεταποιητή την δυνατότητα να περιγράψει και να προβάλλει τα προϊόντα του και αφετέρου στον καταναλωτή την δυνατότητα να ενημερωθεί πλήρως για τα προϊόντα του καλαθιού. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 229.400,00 ευρώ. Ουσιαστικά πρόκειται για ιστοσελίδα! Ωστόσο στο έργο περιλαβάνονται η “Προμήθεια και Εγκατάσταση του απαραίτητου Εξοπλισμού και Λογισμικού Υποστήριξης” καθώς και οι “Δράσεις Προβολής του Έργου”… Κι αν τα χρήματα δικαιολογούνται από το γεγονός ότι η ιστοσελίδα για το «Ηλεκτρονικό Καλάθι Προϊόντων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» περιλαμβάνει 10 ηλεκτονικές υπηρεσίες, το ερώτημα είναι αυτές θα χρησιμοποιηθούν από τους παραγωγούς και τους καταναλωτές της Δυτικής Ελλάδας.

Η βάση δεδομένων, το παρατηρητήριο τιμών των προϊόντων, ο γεω- πληροφοριακός χάρτης (Geo-Map) των των προϊόντων, το “ηλεκτρονικό πιάτο”, οι διαδραστικές Μobile εφαρμογές, το ηλεκτρονικό αγροτικό «Magazino», η υπηρεσία δικτύωσης αγροτικού χώρου, η υπηρεσία ηλεκτρονικής προώθησης, η υπηρεσία ηλεκτρονικών δημοσκοπήσεων και τα ηλεκτρονικά Gadgets θα έχουν απήχηση στους παραγωγούς και τους καταναλωτές της Δυτικής Ελλάδας;;; Δηλαδή θα πρέπει να φανταστούμε έναν αγρότη στην Κατούνα να προωθεί τα προϊόντα του χρησιμοποιώντας τις διαδραστικές Μobile εφαρμογές που θα προσφέρει το ηλεκτρονικό καλάθι της περιφέρειας;;; Μήπως οι καταναλωτές θα προωθούν ηλεκτρονικά τα αγαπημένα τους ζουμερά λεμόνια Μυρτιάς κάνοντας like στο facebook;;; Ή μήπως στους καταναλωτές που επιλέγουν αρνάκι γάλακτος Ξηρομέρου θα τους προτείνεται μέσω του ηλεκτρονικού καλαθιού να φτιάξουν το “ηλεκτρονικό τους πιάτο” συνδυάζοντας το αρνάκι Ξηρομέρου με γραβιέρα Αμφιλοχίας;;;

Οι λύσεις για την προώθηση των τοπικών προϊόντων θα πρέπει να κινούνται σε μια ρεαλιστική βάση και όχι σε εφαρμογές που δεν συνάδουν με το καταναλωτικό μας ήθος. Ενώ το πρόβλημα των αγροτών και των κτηνοτρόφων δεν είναι τόσο η προώθησή των προϊόντων τους όσο η προστασία των προϊόντων τους. Πόσα τοπικά προϊόντα υπάρχουν που δεν έχουν πάρει ακόμα την ονομασία προέλευσης; Αυτό όχι μόνο προστατεύει αλλά και προωθεί τα τοπικά προϊόντα.

ΥΓ: Η περιφέρεια με αφορμή άλλο δημοσίευμα που παρουσιάζε το ηλεκτρονικό καλάθι της περιφέρειας ως μια απλή ιστοσελίδα εξέδωσε ανακοίνωση. Το ΑγρίνιοCulture στo παρών δημοσίευμα αναφέρει πως εκτός από την ιστοσελίδα και τις 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες το έργο περιλαμβάνει και την “Προμήθεια και Εγκατάσταση του απαραίτητου Εξοπλισμού και Λογισμικού Υποστήριξης” καθώς τις “Δράσεις Προβολής του Έργου”. Είναι σαφές ότι ο προβληματισμός του ΑγρίνιοCulture δεν είναι “ότι η περιφέρεια δαπανά 230χιλιάδες ευρώ για μια ιστοσελίδα” αλλά  αν το ηλεκτρονικό καλάθι θα μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα.