15 χιλιάρικα για δύο βράδια στην Αρχαία Στράτο

Μετά βίας οι παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ καλύπτουν τα κόστη τους, παρ’ όλα αυτά ο δήμος Αγρινίου επιλέγει σε καιρούς κρίσης να ξοδέψει 15.000 ευρώ για δύο βραδιές θεάτρου στην Αρχαία Στράτο…

Σχεδόν ισοσκελισμένος έκλεισε ο απολογισμός της χειμερινής περιόδου για το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου. Το «Αγαπητέ Θεέ..» που ανέβηκε στην κεντρική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου το χειμώνα που πέρασε, μπορεί να απέσπασε θετικές κριτικές, είχε όμως μόλις 11.630€ έσοδα και έξοδα σχεδόν διπλάσια, αφού ανήλθαν στις 20.480 €. Τη “χασούρα” της Κεντρικής Σκηνής κάλυψαν σε μεγάλο βαθμό η Παιδική Σκηνή και Πειραματική Σκηνή με το «Θέατρο της Στιγμής», που είχαν έσοδα 21.408 € και έξοδα 14.150€ (δείτε εδώ τα στοιχεία).

Ενώ λοιπόν έτσι έχουν τα οικονομικά δεδομένα του ΔΗΠΕΘΕ -και με τις χρηματοδοτήσεις από το Υπ. Πολιτισμού ολοένα να συρρικνώνονται- με δεδομένη μάλιστα την έλλειψη κατάλληλου χώρου για καλοκαιρινές παραστάσεις στο Αγρίνιο, θα περίμενε κανείς το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, είτε να μην πραγματοποιήσει καλοκαιρινή σκηνή, είτε να χρησιμοποιήσει το κινηματοθέατρο “Ελληνίς” για μια παράσταση παιδικής σκηνής, που η εμπειρία δείχνει ότι μπορεί να αποφέρει και έσοδα που θα καλύψουν τα κόστη. Αντ’αυτού το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου επέλεξε να πραγματοποιήσει καλοκαιρινή σκηνή ανεβάζοντας στο Αρχαίο Θέατρο Στράτου μια παράσταση που θα κοστίσει 15.255 € και θα παρουσιαστεί μόνο για δύο (!) βραδιές…!!! Μάλιστα έσοδα δεν θα υπάρχουν, αφού η είσοδος θα είναι ελεύθερη, όχι λόγω κάποιας “κοινωνικής” πολιτικής, αλλά γιατί η ενοικίαση του Αρχαίου Θεάτρου από το ΥΠ.ΠΟ με την έκδοση εισιτηρίων είναι πολύ υψηλή, ενώ με ελεύθερη είσοδο ο χώρος διατίθεται δωρεάν. Την ώρα, δηλαδή, που η κοινωνία μαστίζεται από τα πιο σκληρά μέτρα που έχει γνωρίσει στην μνημονιακή εποχή, με επαχθείς φόρους, το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου θα δαπανήσει 15 χιλιάρικα για να δουν μια παράσταση όσοι προλάβουν (τα δύο βράδια 26-27 Αυγούστου) και όσοι χωρέσουν στα ελάχιστα εδώλια – απομεινάρια του ευαίσθητου γκριζοπράσινου ψαμμόλιθου, από τον οποίο είναι κατασκευάσμενο το Αρχαίο Θέατρο. Αν δεν είναι πρόκληση, 15χιλιάρικα για μια παράσταση “ελαχίστων”, τότε τι είναι; Τη στιγμή που σχεδόν 6.500 συνάνθρωποί μας σιτίζονται από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του δήμου, αυτές οι ενέργειες του ΔΗΠΕΘΕ παραπέμπουν σε άλλες εποχές, καταδικασμένες στη συνείδηση της κοινωνίας. Μέχρι πρόσφατα ήταν γνωστό ότι η παρούσα δημοτική αρχή Αγρινίου “κληρονόμησε” αρκετών χιλιάδων ευρώ οφειλές του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου σε τρίτους και προμηθευτές καθώς επίσης και αγωγές τρίτων σε βάρος του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, άραγε όλα αυτά εξοφλήθηκαν και είναι δυνατόν πλέον να γίνονται παραστάσεις πολυτελείας;;;

Ενδεχομένως όμως να υπάρξουν κάποια έσοδα από την παράσταση, μιας και η καλοκαιρινή σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ, με έργο το «ΕΚΑΒΗ, μια πρόσφυγας» με την ∆έσποινα Μπεμπεδέλη σε σκηνοθεσία και επιλογή κειμένων του Νίκου Καραγέωργου θα παρουσιαστεί και εκτός των “τειχών”… Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Ν. Καραγέωργος στον αθηναϊκό τύπο, που προτίμησε, η παράσταση θα σπάσει την επί 2.100 χρόνια τη “σιωπή” του αρχαίου θεάτρου της Δήλου. Άλλες λεπτομέριες για την τυχόν περιοδεία της παράστασης και το αν θα παρουσιαστεί και στην περιοχή ευθύνης του ΔΗΠΕΘΕ Αγρίνιου πέραν της Αρχαίας Στράτου (κάτι που θεωρητικά είναι ιδρυτικός στόχος του ΔΗΠΕΘΕ) δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά… Προς το παρόν σύμφωνα με δημοσιεύματα και τη “Διαύγεια” ο καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ ταξιδεύει στην Κύπρο, όπου είναι εγκαταστημένη η πρωταγωνίστρια Δέσποινα Μπεμπεδέλη, προκειμένου να διευθετηθούν οι τελευταίες λεπτομέρειες της παράστασης.

Επιπλέον υπάρχει ένα ανοιχτό ζήτημα που δεν αφορά φυσικά το Δήμο Αγρινίου και έχει να κάνει με το εάν θα έπρεπε ή όχι να χρησιμοποιηθεί το αρχαίο θέατρο της Στράτου, τη στιγμή που δεν έχει αναστηλωθεί. Πριν μερικά χρόνια η αρχαιολογική υπηρεσία, το ΚΑΣ και το Υπ. Πολιτισμού ήταν αρκετά φειδωλοί στις άδειες που δίνονταν για παραστάσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και ιδίως σε όσους δεν έχουν αναστηλωθεί. Μάλιστα το ΚΑΣ είχε στο σημείο να απαγορεύσει στο Σωματείο “Διάζωμα”, που τόσο έχει συνδράμει στην αποκατάσταση των αρχαίων θεάτρων, να πραγματοποιήσει τη γενική του συνέλευση στο αρχαίο θέατρο Οινιαδών. Φαίνεται όμως ότι η πολιτική αυτή έχει αλλάξει και πλέον δίνονται με πολύ πιο εύκολα άδειες για παραστάσεις σε αρχαιολογικούς χώρους σαν αυτόν της Στράτου, όπου το αρχαίο θέατρο δεν έχει αναστηλωθεί. Ποιος άραγε μπορεί να εγγυηθεί ότι το αρχαίο θέατρο και ο ευαίσθητος ψαμμόλιθός του θα παραμένουν ως έχουν μετά την επίσκεψη εκατοντάδων θεατών;