Προκρίνεται η Δυτική Πελοπόννησος όσο το Πλατυγιάλι παραμένει αποκομμένο

Θα μπορούσε η λύση του εμπορευματικού κέντρου να είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για το… ξεχασμένο λιμάνι του Πλατυγιαλιού. Μια λύση που δύσκολα θα συναντούσε τοπικές αντιδράσεις, αφού πρόκειται για χαμηλής όχλησης δραστηριότητα. Ωστόσο για να θέτουμε τα πράγματα σε ρεαλιστική βάση, το Πλατυγιάλι παραμένει δυστυχώς ένα αποκομμένο λιμάνι. Η σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό έχει καθυστερήσει αρκετά και θα χρειαστεί όλη η τρέχουσα προγραμματική περιόδος του ΕΣΠΑ για να γίνει πραγματικότητα. Όσο για σιδηροδρομική σύνδεση, το Πλατυγιάλι, όπως και όλη η Βορειοδυτική Ελλάδα, είναι πλήρως απομονωμένο…

Η κατασκευή επτά εμπορευματικών κέντρων και η ταυτόχρονη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου σύμφωνα με την Κυβέρνηση θα υπηρετήσουν τη στρατηγική επιλογή για την αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας. Ωστόσο για άλλη μια φορά από τους Κυβερνητικούς σχεδιασμούς απουσιάζουν η Αιτωλοακαρνανία και το Πλατυγιάλι και προκρίνεται η Δυτική Πελοπόννησος και πιθανότατα η Πάτρα.

H Κυβέρνηση προωθεί σχέδιο αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και πέντε μεγάλων εμπορευματικών κέντρων, πλην της Αθήνας (Θριάσιο) και της Θεσσαλονίκης (λιμάνι), στα οποία περιλαμβάνεται και η Δυτική Πελοπόννησος. Τα τέσσερα από τα πέντε εμπορευματικά κέντρα που, που σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, «επισπεύδεται» η υλοποίησή τους είναι χωροθετημένα σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Ηγουμενίτσα. Ενα ακόμη θα γίνει στη Δυτική Πελοπόννησο, χωρίς ακόμη να έχει αποφασιστεί το πού. Οπως είναι γνωστό, Εμπορευματικό Κέντρο διεκδικούν τόσο το λιμάνι της Πάτρας όσο και του Αιγίου, ενώ κατά το παρελθόν έχουν κατατεθεί προτάσεις και για την περιοχή του Δρεπάνου, με εξυπηρέτηση από το δίκτυο του ΟΣΕ και τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Το διαμετακομιστικό κέντρο εκτιμάται ότι θα κάνει το λιμάνι της Πάτρας ελκυστικό και θα προσφέρει μείωση στο κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και της μεταφορικής αλυσίδας.